Unique is dé HR specialist en kennispartner voor MKB en grootbedrijf. Onze dienstverlening is 24/7 toegankelijk, uitmuntend en persoonlijk ondersteund door innovatieve technologie. Met een bovengemiddelde marktgroei en rendement behoren wij tot de top van de Nederlandse bedrijven. Unique is een maatschappelijk betrokken organisatie waarin we elkaar dagelijks inspireren om onze ambities, die van onze klanten en kandidaten te realiseren.

Unique Reviews

    Voor Unique ben je maar 'n nummer

    Ik raad niemand aan om in de kinderopvang via Unique te werken. Salaris word niet op tijd betaald, wanneer je hier naar vraagt krijg je een koud antwoord. Totaal geen empathie of begrip voor de medewerker. Er word geen rekening gehouden met jouw persoonlijke situatie. Het ligt vaak aan de pedagogisch medewerker die invalt op een kinderdagverblijf en je moet constant water bij de wijn doen. Je bent een nummertje en meer niet. Je vliegt er net zo makkelijk uit als dat je er in vloog. Er word ook gelogen over bepaalde details die je door Unique verteld zouden moeten zijn, terwijl dit niet het geval is. Beweren dat iets is verteld wat niet is verteld, valt heel duidelijk onder een liegende en manupilerende werkgever.

    Sterke punten
    De medewerker ver vooruit inplannen op verschillende kinderdagverblijven en vergoeding van VOG.

    Zwakke punten
    Weinig tot geen inlevingsvermogen door de planner kinderopvang.

    Doet geen moeite en toont geen belangstelling

    In de jaren 90 gewerkt via Unique was zeer tevreden. Helaas zijn ze nu niet meer te vergelijken als ooit tevoren. Ooit hun vestiging bezocht in Utrecht om met hen samen te kijken wat ze voor mij kunnen betekenen. Aangemeld bij de receptie en er kwam een recruiter naar de receptie en vervolgens werd je staande gevraagd naar je werkervaring en ik had verwacht dat je rustig ergens kan zitten en praten maar nee hoor geen belangstelling en werd ook gelijk verteld dat ik maar even niet moet inschrijven omdat ze toen geen passend baan hadden. Ik zal nooit meer bij hen binnenkomen.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Arrogant en geen belangstelling

    Na 2 maanden nog niet aan het werk

    In mei heb ik gesolliciteerd op een vacature bij het uitzendbureau unique care. Hierop kreeg ik al snel een reactie en een week later heb ik telefonisch een sollicitatie/kennismaking gesprek gehad. Beide kanten enthousiast, en ik zou de week erop een mail krijgen met de desbetreffende informatie die zij van mij nodig hadden. Nog 2 weken nog geen mail, ik gebeld na een lang verhaal kreeg ik een mail voor mijn VOG aan te vragen. Dit gedaan aangezien ik zo snel mogelijk aan de slag wou. Nadat ik mij VOG binnen had deze naar hun gemaild. Later als antwoord gekregen dat ik de originele moest opsturen. Prima! Dit gedaan, 2 weken later hoor ik niks meer, meerdere malen telefonisch contact gehad en kreeg steeds het zelfde antwoord het duurt allemaal wat lang ivm corona. Nu 2 maanden later heb ik nog steeds niks van hun gehoord, ik moet steeds zelf bellen en contact zoeken. Vanuit hun kant komt geen enkele communicatie. En als je dan boos word op het feit dat het allemaal zo lang duurt krijg je te horen dat ik het allemaal niet persoonlijk moet nemen en dat ik geen valse aannamens moet nemen. Ik vind het rond uit belachelijk dat je als werkgever zo lui bent om contact op te nemen met een werknemer die jij aan wilt nemen. Heb het gevoel dat sommige werknemers bij het uitzendbureau unique care daar elke dag zijn omdat ze er moeten zijn en niet omdat ze zin hebben om te werken om mensen te helpen om aan werk te komen. Ik zou tenslotte denken dat een uitzendbureau daarvoor bedoel is. Heb nu uiteindelijk ergens anders gesolliciteerd aangezien deze sollicitatieprocedure nog steeds niet afgerond is.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Komen afspraken niet na. Sollicitatieprocedure na 2 maanden nog niet afgerond. Weinig tot geen contact vanuit hun kant. Je moet overal achteraan bellen, je word niet meegenomen in de communicatie.

    4 weken geen correcte salaris of helemaal geen salaris ontvangen

    Mensen aub er bestaan zoveel uitzendburo's dus waarom zou je unique kiezen. Word al 4 weken van het kastje naar de muur gestuurd. Contactpersoon die niet eens op 1 lijn staat met hoofdkantoor. Beloftes die niet worden nagekomen en wanneer je ze erop aanspreekt schuiven ze de schuld op hoofdkantoor. Deze hoofdkantoor is nauwelijks te bereiken dat zelfs de klantenservice hen niet te pakken krijgen. Ergste is als je kinderen hebt en je niet verwacht dat je loon op de vrijdag niet ontvangt. Van de 4 keer gwn 2 keer een week later je geld krijgen en je bekijkt het maar hoe je die week rondkomt. Noteer altijd wie je hebt gesproken en wat zij jou wijs maken. Hou je uren zelf bij want daar word ook mee geknoeit. 40 uur vaderschapsverlof wat ik zou krijgen werd uiteindelijk 40 uur in mindering gebracht van mijn vakantieuren. PAS AUB OP MET DEZE UITZENDBURO UNIQUE

    Sterke punten
    Beloftens maken( die niet worden nagekomen)

    Zwakke punten
    Alles

    Hing zomaar op

    Ik heb vanmiddag telefonische contact gehad met Anouk van Unique, de dag voorheen had ik een persoonlijke kennismakingsgesprek met haar. Vanmiddag toen ik d'r sprak dacht ik, k mag bij werkgever langs voor een gesprek zoals besproken in de kennismaking. Ze vertelde dat haar manager mij wou spreken maar dit in Amersfoort, aangezien ik in Utrecht zit en mij alleen verplaats in Utrecht. Ik heb haar als redenering aagegeven: Ik heb bij diverse uitzendbureau''s gesprekken uitgevoerd buiten de regio Utrecht waarvan ik nauwelijks iets meer heb vernomen. Dus dat heb ik haar toegelicht dat ik met haar manager wil kennismaken in Utrecht en niet in Amersfoort. In de gesprek gaf ze helemaal niet aan dat ik nog een gesprek zou krijgen met haar manager, eerder dacht ik aan de werkgever waar ik zou gaan werken. Geef ik mijn mening: Dat ik niet naar Amersfoort wil reizen, met hierboven aangegeven reden. En toen had je de poppetjes aan het dansen, ze had geen begrip voor mijn mening, totaal niet. En hing ze zomaar op.

    Sterke punten
    Snelle reactie

    Zwakke punten
    Niet ophangen. Heb een inmenging op de persoon tegenover je, want je heb er niet bijgestaan en je keek er niet naar de situatie wat men heeft, dit door diverse uiteenlopende sollicicaties te hebben gedaan. Belofte heb ik niet zien opkomen zoals wel besproken was.

    Tot nu toe goede ervaring (wat betreft sollicitatieprocedure)

    Halverwege mei heb ik gesolliciteerd voor een bijbaantje. Diezelfde week werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Deze is goed verlopen. Er werden mij verschillende bedrijfen in verschillende branches voorgesteld. Ik kreeg goed informatie over de bedrijven. Ik gaf mijn voorkeur en mijn wensen aan. Unique zou mij aan het bedrijf voorstellen en zou daarna contact met mij opnemen. Een week later kreeg ik een telefoontje dat ik op sollicitatiegesprek bij het desbetreffende bedrijf mocht komen. Goed overleg gehad over welke tijd het beste uitkomt. Ik kreeg een mailtje met alle gegevens en tips om een sollicitatiegesprek te voeren. Netjes! Een week later kreeg ik een berichtje dat ik aangenomen was. Ik mocht naar unique toe voor mijn gegevens. Dit is goed en netjes verlopen. Ik zou een mailtje krijgen met informatie en inloggegevens om mijn contract te ondertekenen. Dit duurde iets langer dan ik had verwacht (ik heb niet zo heel veel geduld...), maar na een mailtje kreeg ik die week nog de gegevens en mijn contract. Ik wilde mijn contract ondertekenen, maar ik zag dat ze overal de heer, i.p.v. Mvr hadden neergezet (ik snap de verwarring, aangezien ik er niet vrouwelijk uitzie ;)). Ik heb meteen gebeld en mij is uitgelegd dat ik waarschijnlijk zelf het formulier met mijn gegevens ondertekend heb. Echter stond daar waarschijnlijk de fout 'de heer' op. De medewerker zou het meteen aanpassen. De volgende dag heb ik mijn contract ondertekend. Echter heb ik niet gekeken naar de aanhef. Dit deed ik pas later en ik zag dat er nog steeds 'de heer' opstond. Ik heb meteen een mailtje gestuurd en ik kreeg vrij snel antwoord. Alles is goed gegaan, alleen het was voor mij nog niet zichtbaar in het systeem. Inmiddels heb ik bijna mijn eerste werkweek achter de rug en het bevalt mij prima. Hoe het met de uitbetaling zit, weet ik nog niet. Ik heb namelijk nog geen loon ontvangen.

    Sterke punten
    -snelle reacties -vriendelijk -goede (extra) informatie -goed contact -meedenkend

    Tot nu toe goede ervaring (wat betreft sollicitatieprocedure)

    Halverwege mei heb ik gesolliciteerd voor een bijbaantje. Diezelfde week werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Deze is goed verlopen. Er werden mij verschillende bedrijfen in verschillende branches voorgesteld. Ik kreeg goed informatie over de bedrijven. Ik gaf mijn voorkeur en mijn wensen aan. Unique zou mij aan het bedrijf voorstellen en zou daarna contact met mij opnemen. Een week later kreeg ik een telefoontje dat ik op sollicitatiegesprek bij het desbetreffende bedrijf mocht komen. Goed overleg gehad over welke tijd het beste uitkomt. Ik kreeg een mailtje met alle gegevens en tips om een sollicitatiegesprek te voeren. Netjes! Een week later kreeg ik een berichtje dat ik aangenomen was. Ik mocht naar unique toe voor mijn gegevens. Dit is goed en netjes verlopen. Ik zou een mailtje krijgen met informatie en inloggegevens om mijn contract te ondertekenen. Dit duurde iets langer dan ik had verwacht (ik heb niet zo heel veel geduld...), maar na een mailtje kreeg ik die week nog de gegevens en mijn contract. Ik wilde mijn contract ondertekenen, maar ik zag dat ze overal de heer, i.p.v. Mvr hadden neergezet (ik snap de verwarring, aangezien ik er niet vrouwelijk uitzie ;)). Ik heb meteen gebeld en mij is uitgelegd dat ik waarschijnlijk zelf het formulier met mijn gegevens ondertekend heb. Echter stond daar waarschijnlijk de fout 'de heer' op. De medewerker zou het meteen aanpassen. De volgende dag heb ik mijn contract ondertekend. Echter heb ik niet gekeken naar de aanhef. Dit deed ik pas later en ik zag dat er nog steeds 'de heer' opstond. Ik heb meteen een mailtje gestuurd en ik kreeg vrij snel antwoord. Alles is goed gegaan, alleen het was voor mij nog niet zichtbaar in het systeem. Inmiddels heb ik bijna mijn eerste werkweek achter de rug en het bevalt mij prima. Hoe het met de uitbetaling zit, weet ik nog niet. Ik heb namelijk nog geen loon ontvangen.

    Sterke punten
    -snelle reacties -vriendelijk -goede (extra) informatie -goed contact -meedenkend

    Vaak achter je geld aanvangen

    De consulenten zijn aardig en behulpzaam, en mijn contactpersoon reageert ook snel en denkt goed mee. Echter de administratie is echt een zootje; je moet vaak achter je geld aanvangen. Op vrijdagen wordt uitbetaald en dan zie je een dag later weer dat je loon niet is uitbetaald. Kijk je in je loonstrook, is het afgekeurd om de meest domme redenen die niet aan mij of aan het bedrijf waar ik werkzaam ben te wijten zijn, maar aan hun eigen slechte administratie. Uitgestelde uitbetalingen door overmacht (bijvoorbeeld door een bankstoring) worden ook niet of niet tijdig gecommuniceerd. Wanneer je belt om verhaal te halen wordt je steeds doorverwezen. Ik heb zo mijn bedenkingen bij dit uitzendbureau. 1 op 1 contact is goed, maar hun prestaties zijn niet consistent en betrouwbaar. Het is vervelend om steeds zelf achter zaken aan te moeten gaan die je als werknemer en als bedrijf dat een uitzendbureau inhuurt, toevertrouwt aan een bureau dat hiervoor verantwoordelijk is. Soms vraag ik me af wat nu de meerwaarde is van dit uitzendbureau als tussenpartij, aangezien ik veel vaker in de telefoon moet klimmen dan je redelijkerwijs zou moeten aanvaarden van een uitzendbureau.

    Sterke punten
    - Snel, vriendelijk en effectief n op n contact met de consultant.

    Zwakke punten
    - Administratief inefficint: binnen de organisatie niet altijd duidelijk wie er verantwoordelijk is of aangesproken kan worden bij bepaalde fouten of onduidelijkheden. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. - Je moet veel vaker achter je loon aan bellen dan je redelijkerwijs zou mogen verwachten. - Gebrekkige of afwezige communicatie bij overkoepelende problemen zoals bankstoringen of uitgestelde betalingen. Onduidelijk wie je kan bereiken bij vragen.

    SLECHT

    ben je met ze in gesprek blokkeren ze jou op de app. mailen je in de avond uren wat ik zeer raar vind... staan je slecht te woord

    Sterke punten
    niet

    Zwakke punten
    geen nette firma

    Te laat uitbetalen

    Je werkt keihard voor hun maar je moet altijd achter je geld aanzitten. Ik en 5 anderen gaan daarom naar een ander uitzendbureau!

    Sterke punten
    Geen 1

    Zwakke punten
    ALLES

    Unique doet niets voor je

    Ik werd gebeld door unique amsterdam voor een interessante functie, daar heb ik op gesolliciteerd. Krijg ik vervolgens te horen dat ik het niet ben geworden en dat ze mij spontaan maar op een andere (lees: minder verdienende) functie hebben voorgesteld. Daar was ik niet zo blij mee. De functie was voor een aantal weken, dus ik heb niet over salaris onderhandeld. Krijg ik te horen dat ze me langer willen houden, ik geef aan dat ik dan wel meer salaris wil. Gaat mijn intercedent regelen, zegt ze. Vervolgens neemt ze niet meer op als ik bel en reageert ze ook niet meer. Heb erg het gevoel dat ze samenspant met de inlener om mij zo min mogelijk te betalen

    Sterke punten
    geen idee

    Zwakke punten
    vraag me serieus af wat ze doen met het geld dat ze aan mij verdienen

    unique houdt geld achter

    unique houdt geld achter loon+vakantie geld om renete te trekken en de belasting een handje te helpen zodat je meer belasting betaalt en minder krijgt, houdt het in de gaten als je 2 jaar voor ze werkt dat je rond mei 2x je loon mist omdat ze extra op je willen profiteren

    Sterke punten
    aardige mensen

    Zwakke punten
    rente trekken (jaarlijks) geld inhouden

    Nooit meer iets gehoord

    Vestiging Rijswijk, Stephanie: Op dinsdag een geweldige vacature online gezien en direct een brief gestuurd. Woensdag direct gebeld dat ik erg genteresseerd was. Er werd aangegeven dat ik goed in het profiel paste en op donderdag op gesprek mocht. Helaas kon ik zelf niet dus ik mocht maandag op gesprek, de precieze tijd zou ik nog horen. Op vrijdag nog geen reactie gekregen dus halverwege de middag zelf gebeld. Het gesprek op maandag ging niet lukken dus ze zou mij maandag even bellen voor een nieuwe afspraak. Ik had tot dinsdag niets meer gehoord en vervolgens wederom zelf gebeld. Mevrouw was niet beschikbaar, zou terugbellen. Dit is weer niet gebeurd en ik heb op donderdag weer gebeld, Stephanie weer niet beschikbaar en zou terugbellen. Nooit meer iets van Unique gehoord.

    Sterke punten
    Direct actie ondernomen (dacht ik)

    Zwakke punten
    Slechte communicatie Willen blijkbaar geen mensen op gesprek hebben Beloven iets en voeren niet uit

    Afspraken nakomen?

    Nou wat is dit slecht zeg, je reageert op een vacature je krijgt snel bericht terug en word uitgenodigd voor een match experience(wij waren met zijn 2e) andere persoon kreeg vanaf de eerste minuut de aandacht je kwam er niet tussen dus het resultaat was al duidelijk maar toch, zeggen achteraf dat je gebeld word of je succesvol was of niet dit was nu een week geleden zonde van mijn reiskosten en moeite! Waardeloos bedrijf!

    Sterke punten
    Niks goeds over te zeggen!

    Zwakke punten
    Alles! De hele communicatie is slecht! Afspraken worden niet na gekomen. Je word wel behandeld als een nummertje ook al zeggen ze van niet! Administratie is een puinhoop zijn altijd alles kwijt of zijn de helft van je gegevens kwijt

    Slecht

    Ik had een vacature gezien op indeed met de link naar Unique. Er werd beloofd dat Unique zou helpen met het vinden van een geschikte baan. Het zag er allemaal betrouwbaar en leuk uit, dus ik besloot te reageren. Kreeg vrij snel antwoord en ik mocht langskomen op een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek werden er een aantal vragen gesteld en kopietjes gemaakt van mijn diplomas. De medewerker waar ik het gesprek mee had, beloofde mij dat ze voor me ging zoeken naar passende vacatures. En sinds het moment dat ik naar buiten liep, tot nu, heb ik nog steeds niks van ze gehoord. Dat was dus een maand geleden. Ik vind dit absoluut geen service! En als ik dit had geweten was ik ook zeker niet helemaal naar Den Haag gekomen voor zon flutbedrijf.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Vrijwel alles

    Onterecht ontslagen en slechte service

    Ik ben een aantal dagen niet ingeroosterd geweest. Ik heb ze gebeld en ze hebben me verteld dat ze me niet hebben ingeroosterd vanwege mijn productiviteit. Nu snap ik dat ik er iets aan moet doen alleen mij niet eens waarschuwen wat betreft mijn werktempo vind ik raar. En mij vervolgens geheimzinnig zonder te laten weten ontslaan? Ik ben er maar zelf achter gekomen. Erg slordig en belachelijk werk van Unique en de desbetreffende bedrijf.

    Sterke punten
    Snel solliciteren

    Zwakke punten
    Slecht omgaan met werknemers Geheimzinnig in de rug steken door in het geheim te ontslaan Zelf achter ontslag gekomen Geen waarschuwing gekregen

    De "Unieke" werkwijze van Unique

    De Unieke werkwijze van Unique Leuke vacature gezien een daarop gereflecteerd. Werd snel teruggebeld door de recruiter en zij zag goede aansluitingspunten met het gevraagde en mijn ervaringen. Een gesprek op kantoor volgde. Voor het gesprek zou een uur worden uitgetrokken. Vol goede moed ging ik naar het kantoor toe en de consultant noemde een aantal zaken die noch in de vacature stonden of op mijn cv. Er werden kopien gemaakt van mijn diplomas en een afgeschermd kopie van mijn paspoort gemaakt. De recruiter zou mij gaan inschrijven in hun systeem en daardoor kwam mijn cv bij geschikte functies naar boven. Ontgoocheld stond ik binnen 15 minuten stond ik weer buiten. Twee weken later een andere functie gevonden en belde het uitzendbureau op. Wat bleek, ik was geheel niet bekend in hun systeem en de kopien die ik had achtergelaten waren niet bekend. Later hoorde ik dat de recruiter de persoon die mij had ingeschreven die week voor het laatst was. Heb vaker via Unique gesolliciteerd om daarna nooit meer iets te vernemen. Al laat je voicemail berichten en emails achter. Maakt hen niet uit. Ze reageren totaal nergens op.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Te veel om te noemen.

    Unique, slechte communicatie, weinig klantgericht

    Ik schreef mij in bij Unique, en werd meteen dezelfde dag teruggebeld voor een persoonlijk intake gesprek. Dit kwam veelbelovend op mij over. Een paar dagen na het gesprek werd ik gebeld door de consulente over een leuke vacature, ik werd er op voorgesteld. Dit was bijna 4 weken geleden. Ik heb al enkele keren gebeld over de stand van zaken, maar werd kortaf te woord gestaan 'zij zou contact met mij opnemen wanneer er wat bekend was'. Ik heb nooit meer wat gehoord. Een tussentijdse update zou fijn zijn, je zit er toch op te wachten. Maar als je belt is ze kortaf en je mail wordt nooit beantwoord. Ondertussen heb ik gelukkig een andere baan gevonden, maar ik vind het schandalig dat Unique (de consulente, ik weet niet hoe de overige consulentes zijn) zo slecht met medewerkers communiceert.

    Sterke punten
    Snelle intake

    Zwakke punten
    -Zeer slechte communicatie daarna. -E-mails worden niet beantwoord. -Je wordt voorgesteld bij werkgever om vervolgens nooit meer iets te horen.

    Trap er niet in, ontzettend slecht uitzendbureau.

    Gereageerd op een vacature die nog open stond. Een automatische mail terug gekregen dat er binnen 1 werkdag contact word opgenomen. Nu heb ik nog steeds niks gehoord, mail gestuurd om aan te geven dat je zo niet met je klanten om gaat en zelfs daar zijn ze te beroerd om op te reageren. Het enige dat ik Unique gun is een faillissement.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    De rest

    Bereikbaarheid Unique

    De bereikbaarheid is ongelooflijk slecht! Ze zeggen van alles voor je te regelen, maar hier moet je echt zelf achteraan gaan. Ook als ze fouten maken dan laten ze hier pas na twee weken wat van horen. Op het e-mailadres wordt ook nooit gereageerd. Heeft iemand toevallig enige contactinfo voor mij van wie dan ook binnen unique? Ik moet liefst vandaag nog met hun spreken, omdat ik donderdag al zou moeten beginnen!

    Sterke punten
    aardig

    Zwakke punten
    heeeele slechte communicatie

    Pfffff

    Vanaf het moment dat ik voor Unique ben gaan werken heb ik problemen met ze gehad. Er was een andere reisvergoeding afgesproken met mijn werkgever en dat wilde ze niet accepteren. In plaats van minder werk kreeg ik er alleen maar meer werk van. Ze hadden ook nog eens een verkeerd uren systeem voor mij aangemaakt waardoor er keer op keer fouten zijn gemaakt. Nu ik niet meer voor ze werk krijg ik ook nog eens stank voor dank met een rekening omdat zij te veel fouten in hun systeem hadden zitten. Wil je dus rustig kunnen werken zou ik niet voor dit uitzendbureau gaan werken.

    Sterke punten
    Aardig contactpersoon

    Zwakke punten
    Slechte communicatie, stugge administratie, log, denkt alleen aan zichzelf, zorgt voor extra werk wat betreft administratie ipv minder

    ongelofelijk

    Een jaar geleden ben ik op gesprek gegaan bij Unique Arnhem omdat ze regelmatig voor een bepaald bedrijf projectassistenten zochten/zoeken. Het gesprek verliep wel aardig, al vond ik dat er vragen bij zaten waarvan ik dacht tja wat moet ik daar nou op antwoorden, het leek op een zeer moeilijk sollicitatie gesprek. Dat terzijde. Ik kreeg na afloop informatie mee over het bedrijf en ze zouden nog contact met me opnemen. Na het gesprek heb ik zelfs naar de persoon waar ik de intake mee had nog wat extra info over mezelf gemaild met als slotzin dat ik er naar uitkijk om iets van ze te horen over de functie. Nooit meer wat gehoord, geen belletje, geen mailtje, niets. Een paar maand later dacht ik laat ik ze zelf eens bellen, alles uitgelegd en ze zouden me dit keer echt terugbellen. Maar nee hoor, nooit meer wat gehoord, niet gebeld. Nu denk ik bij mezelf bekijk het dan maar. Ik ga daar niet als een hondje achteraan lopen. Dus nee, ook ik heb geen interesse om nog met Unique samen te werken.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    Komen afspraken niet na en laten niets meer van zich horen.

    leeftijd

    Ik had een sollicitatie via Unique Maastricht gevonden en erop gereageerd en werd de dag erna meteen afgewezen omdat mijn profiel niet zou aansluiten terwijl ik 35 jaar ervaring en de opleiding ervoor had! En als je er vragen over hebt worden die niet of zeer vaag beantwoord. Maar ik denk dat het de leeftijd is en daarom weten ze niet wat ze er mee aan moeten.

    Sterke punten
    geen

    Zwakke punten
    lijkt mij duidelijk als je geen goede inzichten hebt.

    Onverantwoordelijk bedrijf

    Mijn ervaring met Unique is helaas negatief. Je kan de dingen die Unique belooft voor je te regelen niet aan ze overlaten. Alles gaat dubbel op, wanneer zij iets voor je gedaan hebben moet je er nog steeds achteraan omdat je geen informatie krijgt als je er niet om vraagt. Het inzicht op je eigen administratie verdwijnt hierdoor volledig. Ik heb ontzettend vaak gebeld, gemaild en zelfs langs moeten komen tijdens het werk, terwijl Unique in het begin claimt dat zij alles voor je zullen regelen. Er is meerdere keren van alles in de administratie fout gegaan, om nog maar te zwijgen over het aantal gemaakte fouten bij het uitbetalen van het loon. Vooral lullig omdat je continu de reactie krijgt: 'dan zou je toch echt even zelf langs moeten komen bij ons', terwijl je zelf al 40 uur werkt op kantoortijden en dus niet in staat bent om langs te komen, maar nog moet je dat maar oplossen. Unique, volgens mij zijn jullie daar voor! Deze constructie remt de communicatie en er zijn zoveel fouten gemaakt in mijn administratie destijds, dat ik het net zo goed zelf had kunnen doen. Mensen zijn over het algemeen naar mijn idee prima in staat om dit zelf met de werkgever te regelen. Als dit zo slecht blijft lopen, is de toegevoegde waarde van Unique een 0.

    Sterke punten
    Leuke klik in het begin, de indruk werd gewekt dat alles zo voor mij geregeld was.

    Zwakke punten
    Later helaas hier geen voordelen uitgehaald, alleen maar veel werk van gehad om zelf dingen recht te zetten.

    Ziek worden terwijl je voor unique werkt!!! Is een DRAMA

    het is een lang verhaal die kort ga vertellen, ik wil me ongenoegen uiten over hoe unique met zijn werknemers omgaat als ze met burnout klachten uitvallen. Ik ben aangenomen op een contact center voor 14 uur per week, aangezien het erg druk was en ik het werk erg leuk vind werkte ik al snel 40 uur. Na niet al te lange tijd was dit 50uur per week geworden, unique hebik hier nooit over gehoord ( wil ik wel zoveel werken, en waarom laat het bedrijf mij zoveel werken als ik maar een contract heb voor 14 uur waarom worden er geen andere mensen aangenomen). Des al niet te min ben ik uitgevallen ik kreeg toen te maken met een verzuimconsultant die heel vel en agressief mij aan het werk probeerde te krijgen, ik heb drie verschillende bedrijfsartsen gezien die allemaal een andere conclusie trokken over mijn situatie. Ik heb ondanks dat ik in behandeling was constant moeten aantonen dat ik ziek ben en niety in staat was om te werken. Met het gevolg een salarisstop van drie maanden. Dit is nooit wettelijk verantwoord geweest, ik kwam hier achter nadat ik bij het juridisch loket was geweest en een advocaat toegewezen heb gekregen. Waar het op neer komt is dat ik heel veel heb moeten uitzoeken en regelen, terwijl als je uitvalt met burnout klachten je juist dit niet kan, dit geeft nog meer stress en frustratie omdat je dan nog meer merkt wat je op het moment even niet kan omdat je overbelast bent. Ik heb hier bij unique een klacht over ingediend en krijg geen excuses of wat dan ook behalve dat als ik het ergens niet mee eens ben ik maar naar de rechter moet. Dit was een reactie van drie zinnen van iemand die ik nog nooit gesproken had via de mail en totaal niet inhoudelijk over mijn klacht. Ik weet niet aan welke bel ik moet trekken dat dit in de toekomst niet meer voor komt, zo mag een bedrijf niet met zn werknemers omgaan, salaris zonder geldige reden opschorten, bedrijfsartsen die niet willen schakelen met behandelaars(geen machtiging willen afnemen). Dit alles heeft ervoor mij voor gezorgd dat ik na 9 maanden nog steeds geen uur werk en nog steeds niet hersteld ben, laat ik het anders formuleren ik kan heel veel dingen nog steeds niet omdat ik in het begin van mijn uitval niet goed begeleidt ben door mijn werkgever. Een ieder die voor unique werkt en ziek word, een advies maak meteen een eigen dossier aan, bel niet met Unique maar mail zodat je alles zwart op wit hebt. Dit maakt dat je in de toekomst als het wel fout gaat je meteen vanaf dag een kan aantonen hoe de correspondentie geweest is.

    Zwakke punten
    bedrijf heeft teveel macht en maakt daar misbruik van. bedrijf verschuild zich achter juridisch gelul bedrijf komt niet uit voor zn fouten bedrijf bied geen excuses aan voor het geleden leed.


Bezoek Unique

Schrijf je eigen review