Unique is dé HR specialist en kennispartner voor MKB en grootbedrijf. Onze dienstverlening is 24/7 toegankelijk, uitmuntend en persoonlijk ondersteund door innovatieve technologie. Met een bovengemiddelde marktgroei en rendement behoren wij tot de top van de Nederlandse bedrijven. Unique is een maatschappelijk betrokken organisatie waarin we elkaar dagelijks inspireren om onze ambities, die van onze klanten en kandidaten te realiseren.
Leid je aan een chronische ziekte? Dan wordt je door unique medewerker(s) afgekeurd om je ziekte. Dit is medische discriminatie. Ze sturen je sollicitaties niet door naar het bedrijf waar je voor solliciteert. Daarnaast werd er constant doorgevraagd naar medische gegevens waar niet naar gevraagd mag worden.
Sterke punten ?zijn die er?
Zwakke punten Communicatie.
Telefoon opnemen.
Weten niet dat ze een antwoord apperaat hebben waarop je moet inspreken als ze niet opnemen.
2x een gesprek via Unique gehad, en de eerste keer ging ik er achteraan na 1,5 week en toen zeiden ze; ja ik heb ook niks gehoord. Ik denk; oke kan gebeuren. 2e gesprek bij een bedrijf gehad en hoorde weer niks, na een week weer contact opgenomen en word via alle manieren compleet genegeerd. NOOOOOOIT meer dat ik via hun solliciteer. Deze ene ster zijn ze geeneens waard.
Sterke punten Beloftes breken en zijn erg goed in niet communiceren.
Ingeschreven, had telefonisch een afspraak gemaakt ik zou bevestiging hiervan krijgen maar nee. Langs en aangegeven dat ik geen bevestiging van onze afspraak heb ontvangen. Antwoord van hem "zat nog in mijn concepten" uhuh maar ik dacht laat maar gaan. Uur lang gesproken heel gezellig en mooie praatjes. Hij had nog een oude cv, mijn nieuwe gestuurd. Hij zou mij de volgende dag bellen en mij een e-mail sturen niets van dit alles.
Vandaag langs gegaan want de telefoon opnemen is daar nogal moeilijk. En ik zei "ken je mij nog" jaaa maar eigenlijk niet. Ik zei "je zou mij iets sturen en mij ook bellen" beiden niet gedaan. Toen schrok hij, collega's zaten er bij is natuurlijk niet leuk. Ik houd er niet van als je een afspraak maakt, dat je je er niet aan kan houden.
Hij zou vandaag mij een e-mail sturen. Dit heeft hij tot op heden niet gedaan. Blijkbaar hebben zij geen vacatures.
Linkedin gaat een stuk makkelijker daar word ik benaderd.
Tevens als je je inschrijft bij Unique dan word je gebombardeerd met e-mails/vacatures.
Als je de kans hebt ga niet naar Unique, je komt er niet verder. Collega had mega problemen bij het betalen en dit duurde weken. Andere collega had hier ook last van het is dat haar man daar toen werkte en het voor elkaar kreeg om het loon uit te keren.
Heb een tijd lang via unique bij de ggd gewerkt. Het is te schandalig voor woorden. Je staat standaard 1.5u in de wacht als je ze wilt bellen en mail wordt niet beantwoord, of pas na een dag of 4. De goedkeuring en uitbetaling van uren is op vrijdag 17u. Als hierbij iets misgaat heb je dikke pech en kun je ze pas maandag weer proberen te bereiken. Als je enigszins de keus hebt, ga dan niet via Unique werken
Ik had gesolociteerd op een baan bij unique. Ik werd gebelt ze hadden wat meer info nodig waaronder mijn diploma's en of ik daar foto's wou maken en doormailen ,prima. Meneer zou mij een mail sturen met het email adres waar ik het naar moest mailen. Mijn email adres werd genoemd maar nooit een mail ontvangen. Copy past is waarschijnlijk moeilijk. Na 2 dagen via de site een mail gestuurd met de vraag hoe het nu zit, nooit wat van gehoord. Na 1 week wachten gebelt . Ik had het verkeerde nummer ik moest een ander nummer bellen . Ik het andere nummer gebeld voicemail ingesproken waarvoor ik belde en telefoonnummer achter gelaten. 6 uur later werd ik terug gebelt en hebben ze mijn voicemail in gesproken. De meneer die belde was over duidelijk aan het eten aan het smakken te horen en sprak met je en jij ( DAT IS EEN NO GO IN KLANTENSERVICE) . Ik moest terug bellen om te kijken wat ze voor mij konden doen en wat het probleem was . ( naast copy paste is luisteren ook een probleem ) Ik weer terug gebeld en weer de voicemail. Ik ben er dan klaar mee voicemail ingesproken met het verzoek al mijn gegevens uit het systeem te halen. Als ik zo om zou gaan met klanten in de klantenservice zou ik ontslag krijgen. Ze hebben weer terug gebelt maar deze keer geen volledige voicemail ingesproken , ik denk dat ze dachten dat ze hadden opgehangen dat was niet zo. Het enige wat ik daar op kan zeggen ik bedankt je moeder ook.
Met geen mogelijkheid te bereiken. Zelfs ziekmelding. Op geen enkele email een antwoord. Alle andere reviews zijn zeer herkenbaar. Klacht indienen via site: oeps er ging iets mis. Site niet bereikbaar. HR met een unique benadering? Unique is uniek in een zeer onbeleefde, onwelwillende en onzorgvuldige behandeling van haar medewerkers. Hoe slecht moet je functioneren voordat je ter verantwoording wordt geroepen.
Wat een onbeschofte recruiters.....onbegrijpelijk dat opdrachtgevers zaken met deze firma willen doen. \\r\\nStonden 20 jaar geleden als zeer goed bekend maar zijn inmiddels afgezakt naar het niveau bedroevend slecht.
contract werd niet verlengt omdat men beweert dat ik in 2020 wel 16 x ziek ben geweest ben in dat jaar 4 x ziek geweest ik zat toen nog in status A dat betekent dus elke x als je ziek ben wordt je contract verbroken en als je weer aan het werk gaat dan teken je online een nieuw contract dus dat zou betekenen dat ik 16 x een nieuw contract heb moeten tekenen goh waarom heb ik dan maar vier contracten wat zij ook doen is de xen dat ik naar huis werd gestuurt ivm Corona 3 x en ik heb 3 x een arbeidsongeval gehad daar komt ook nog eens bij arbeidsongeval is 100% ziektegeld heb ik tot op heden niet gekregen wat zij ook hebben gedaan verledenjaar is mijn vakantie geld in 1 x uit betaalt terwijl ik daar helemaal niet om had gevraagt gevolg ja werd er gezegt dat is omdat je een nieuwe contract heb ik geloof dat zij verplicht zijn om mij daar ruim van te voren in te lichten zodat ik mijn vakantie kan op nemen gevolg is dat ik bijna twee jaar achter elkaar heb gewerkt gevolg daar van begin dit jaar een zware burnout liep bij 3 psy dire maanden wilde ik weer re integreren (uitzendburo is daar verantwoordelijk voor ) heb een gesprek op kantor gehad van Unique met een of een andere hoge typmiep die zij dat ze over een week contakt met mij zal nemen om te beginnen met te re integreren sins dien heb ik niets meer gehoord van hun dus heb me ziek uit dienst gemeld en zit nu in de ww Ik las ook dat er een hoop klachten zijn betreft salaris uit betaling klopt daar zijn zij meester in
Sterke punten totaal GEEN
Zwakke punten in alles, contakt ,administatie,salaris uitbetaling , nooit een terug koppeling als je gebelt heb ,slordig met contracten ,
nooit gaan werken bij unique ,ze maken beloften niet waar,je wordt belazerd met alles en nog wat .je krijgt geen volledig reiskosten uitbetaald ,als de opdracht gever een max km per enkele rit dus reken voorbeeld als je 50 km moet reizen en de km zijn begrenst tot 25 km per rit ,zullen de meeste mensen denken ,wat elk uitzendbureau doet een rit naar bestemming en terug weer een rit dan zou je 2x 25km krijgen bij unique krijg je alleen de heen rit de andere rit niet ,je wordt gewoon zwaar genaaid .nadat ze eerst zeiden je krijgt zowel heen als terug km vergoeding tot max zoveel km per rit ,vestigingen werken met tickets naar het hoofdkantoor .als je eentje heb daar die niet zit op te letten wat er in je contract staat ,dan wordt alles vergeten als je dan 1 week werkt krijg je salaris ,toeslag en reiskosten betaald over drie weken ,stelletje amateurs
Sterke punten aardige mensen op de vestigingen ,meer positieve punten heb ik niet is nog geen eens 1 ster waard
graag never nooit voor unique werken, er is altijd iets met betaling, ze zijn NOOIT telefonisch bereikbaar, ze zijn super onvriendelijk, alles moet je zelf oplossen, geen aanrader!!!
Sorry dat ik dit zo al moet beginnen maar ga never via Unique meer werken . Slechtste ervaring ooit . Hun hebben een fout in het systeem gemaakt die ik een paar dagen later had opgemerkt en er gelijk achteraan ben gegaan . Mij werd telefonisch verteld dat het een fout in het systeem was en dat ze er gelijk werk van zouden maken . Paar dagen later terug gebeld om er nog zeker van te zijn dat ze het niet waren vergeten .
Nu een half jaar verder krijg ik uit het niets zonder enige waarschuwing of dergelijke een incassobrief met een bedrag waar je niet gelukkig van wordt , blijkt het dat UNIQUE een fout in het systeem heeft gemaakt waardoor deze rekening is ontstaan , Dus officieel is het niet mij fout en heb ik er niks mee te maken ondanks dat ik nu wel een incasso bureau in me nek heb die me mailtjes en brieven stuurt dat ik het bedrag binnen een paar dagen moet betalen . Unique heeft er verder ook geen moeite in gestopt om samen naar een oplossing te zoeken of het te willen oplossen , nu forceren ze mij om de rekening te betalen , dus officieel maken hun een fout en moet ik er voor boeten .
Sterke punten Sterke kant van Unique is dat ze goed zijn in problemen bij andere leggen
Zwakke punten Hun zwakke punten zijn beloftes nakomen want dat doen ze nooit
Via unique werkzaam geweest. Een tijd later erachter gekomen dat ze mijn contract NIET op orde hadden. Dingen later gewijzigd zonder dat ik op de hoogte was. Te laat worden uitbetaald en wanneer ik contact zoek, zijn ze opeens verdwenen. Gebeld naar de hoofdvestiging in almere, die heeft mij uiteindelijk antwoorden etc kunnen geven. Belachelijk UNIQUE LEEUWARDEN!!
Sterke punten Geen sterke punten.
Zwakke punten Ongeregeld, niet sterk qua communicatie en niks op orde.
Ik heb in maart 2021 gesolliciteerd, maar helaas een aantal weken geen antwoord gehad. Ik heb telefonisch contact gezocht maar het nummer van het uitzendbureau van deze regio was niet bereikbaar. Het algemene nummer wel, maar er was niemand om op te nemen. Ik heb een terugbelverzoek achtergelaten, maar hier nooit reactie op gekregen. Via Mijn Unique account heb ik een bericht gestuurd over de voortgang van de sollicitatie, maar ook dit bericht werd niet gelezen/beantwoord. Uiteindelijk heb ik ze te pakken gekregen aan de telefoon, maar helaas werd ik zeer ongeïnteresseerd te woord gestaan... Inmiddels gesolliciteerd via een ander uitzendbureau, waar alles gewoon soepel verloopt.
Sterke punten Niet reageren is een heel sterk punt van ze
Een tijd geleden contact gehad met ene Verena. Beloftes beloftes bij het beloven van een baan. Ik WALG van deze organisatie. Het zijn een stelletje amateurs. Nadat ik 1x contact heb gehad heb ik NOOIT meer iets van deze dame gehoord. Mijn leeftijd was geen probleem zei zij nog..... ja ja. Sinterklaas bestaat !! Jammer dat je geen NUL sterren kunt geven.
Sterke punten Zij hebben het talent om zoveel mogelijk niets te doen voor je.
Ik raad niemand aan om in de kinderopvang via Unique te werken. Salaris word niet op tijd betaald, wanneer je hier naar vraagt krijg je een koud antwoord. Totaal geen empathie of begrip voor de medewerker. Er word geen rekening gehouden met jouw persoonlijke situatie. Het ligt vaak aan de pedagogisch medewerker die invalt op een kinderdagverblijf en je moet constant water bij de wijn doen. Je bent een nummertje en meer niet. Je vliegt er net zo makkelijk uit als dat je er in vloog. Er word ook gelogen over bepaalde details die je door Unique verteld zouden moeten zijn, terwijl dit niet het geval is. Beweren dat iets is verteld wat niet is verteld, valt heel duidelijk onder een liegende en manupilerende werkgever.
Sterke punten De medewerker ver vooruit inplannen op verschillende kinderdagverblijven en vergoeding van VOG.
Zwakke punten Weinig tot geen inlevingsvermogen door de planner kinderopvang.
In de jaren 90 gewerkt via Unique was zeer tevreden. Helaas zijn ze nu niet meer te vergelijken als ooit tevoren. Ooit hun vestiging bezocht in Utrecht om met hen samen te kijken wat ze voor mij kunnen betekenen. Aangemeld bij de receptie en er kwam een recruiter naar de receptie en vervolgens werd je staande gevraagd naar je werkervaring en ik had verwacht dat je rustig ergens kan zitten en praten maar nee hoor geen belangstelling en werd ook gelijk verteld dat ik maar even niet moet inschrijven omdat ze toen geen passend baan hadden. Ik zal nooit meer bij hen binnenkomen.
In mei heb ik gesolliciteerd op een vacature bij het uitzendbureau unique care. Hierop kreeg ik al snel een reactie en een week later heb ik telefonisch een sollicitatie/kennismaking gesprek gehad. Beide kanten enthousiast, en ik zou de week erop een mail krijgen met de desbetreffende informatie die zij van mij nodig hadden. Nog 2 weken nog geen mail, ik gebeld na een lang verhaal kreeg ik een mail voor mijn VOG aan te vragen. Dit gedaan aangezien ik zo snel mogelijk aan de slag wou. Nadat ik mij VOG binnen had deze naar hun gemaild. Later als antwoord gekregen dat ik de originele moest opsturen. Prima! Dit gedaan, 2 weken later hoor ik niks meer, meerdere malen telefonisch contact gehad en kreeg steeds het zelfde antwoord het duurt allemaal wat lang ivm corona. Nu 2 maanden later heb ik nog steeds niks van hun gehoord, ik moet steeds zelf bellen en contact zoeken. Vanuit hun kant komt geen enkele communicatie. En als je dan boos word op het feit dat het allemaal zo lang duurt krijg je te horen dat ik het allemaal niet persoonlijk moet nemen en dat ik geen valse aannamens moet nemen. Ik vind het rond uit belachelijk dat je als werkgever zo lui bent om contact op te nemen met een werknemer die jij aan wilt nemen. Heb het gevoel dat sommige werknemers bij het uitzendbureau unique care daar elke dag zijn omdat ze er moeten zijn en niet omdat ze zin hebben om te werken om mensen te helpen om aan werk te komen. Ik zou tenslotte denken dat een uitzendbureau daarvoor bedoel is.
Heb nu uiteindelijk ergens anders gesolliciteerd aangezien deze sollicitatieprocedure nog steeds niet afgerond is.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Komen afspraken niet na. Sollicitatieprocedure na 2 maanden nog niet afgerond. Weinig tot geen contact vanuit hun kant. Je moet overal achteraan bellen, je word niet meegenomen in de communicatie.
Mensen aub er bestaan zoveel uitzendburo's dus waarom zou je unique kiezen. Word al 4 weken van het kastje naar de muur gestuurd. Contactpersoon die niet eens op 1 lijn staat met hoofdkantoor. Beloftes die niet worden nagekomen en wanneer je ze erop aanspreekt schuiven ze de schuld op hoofdkantoor. Deze hoofdkantoor is nauwelijks te bereiken dat zelfs de klantenservice hen niet te pakken krijgen. Ergste is als je kinderen hebt en je niet verwacht dat je loon op de vrijdag niet ontvangt. Van de 4 keer gwn 2 keer een week later je geld krijgen en je bekijkt het maar hoe je die week rondkomt. Noteer altijd wie je hebt gesproken en wat zij jou wijs maken. Hou je uren zelf bij want daar word ook mee geknoeit. 40 uur vaderschapsverlof wat ik zou krijgen werd uiteindelijk 40 uur in mindering gebracht van mijn vakantieuren. PAS AUB OP MET DEZE UITZENDBURO UNIQUE
Sterke punten Beloftens maken( die niet worden nagekomen)
Ik heb vanmiddag telefonische contact gehad met Anouk van Unique, de dag voorheen had ik een persoonlijke kennismakingsgesprek met haar.
Vanmiddag toen ik d'r sprak dacht ik, k mag bij werkgever langs voor een gesprek zoals besproken in de kennismaking. Ze vertelde dat haar manager mij wou spreken maar dit in Amersfoort, aangezien ik in Utrecht zit en mij alleen verplaats in Utrecht. Ik heb haar als redenering aagegeven: Ik heb bij diverse uitzendbureau''s gesprekken uitgevoerd buiten de regio Utrecht waarvan ik nauwelijks iets meer heb vernomen. Dus dat heb ik haar toegelicht dat ik met haar manager wil kennismaken in Utrecht en niet in Amersfoort. In de gesprek gaf ze helemaal niet aan dat ik nog een gesprek zou krijgen met haar manager, eerder dacht ik aan de werkgever waar ik zou gaan werken.
Geef ik mijn mening: Dat ik niet naar Amersfoort wil reizen, met hierboven aangegeven reden. En toen had je de poppetjes aan het dansen, ze had geen begrip voor mijn mening, totaal niet. En hing ze zomaar op.
Sterke punten Snelle reactie
Zwakke punten Niet ophangen.
Heb een inmenging op de persoon tegenover je, want je heb er niet bijgestaan en je keek er niet naar de situatie wat men heeft, dit door diverse uiteenlopende sollicicaties te hebben gedaan.
Belofte heb ik niet zien opkomen zoals wel besproken was.
Halverwege mei heb ik gesolliciteerd voor een bijbaantje. Diezelfde week werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Deze is goed verlopen. Er werden mij verschillende bedrijfen in verschillende branches voorgesteld. Ik kreeg goed informatie over de bedrijven. Ik gaf mijn voorkeur en mijn wensen aan. Unique zou mij aan het bedrijf voorstellen en zou daarna contact met mij opnemen. Een week later kreeg ik een telefoontje dat ik op sollicitatiegesprek bij het desbetreffende bedrijf mocht komen. Goed overleg gehad over welke tijd het beste uitkomt. Ik kreeg een mailtje met alle gegevens en tips om een sollicitatiegesprek te voeren. Netjes!
Een week later kreeg ik een berichtje dat ik aangenomen was. Ik mocht naar unique toe voor mijn gegevens. Dit is goed en netjes verlopen. Ik zou een mailtje krijgen met informatie en inloggegevens om mijn contract te ondertekenen. Dit duurde iets langer dan ik had verwacht (ik heb niet zo heel veel geduld...), maar na een mailtje kreeg ik die week nog de gegevens en mijn contract.
Ik wilde mijn contract ondertekenen, maar ik zag dat ze overal de heer, i.p.v. Mvr hadden neergezet (ik snap de verwarring, aangezien ik er niet vrouwelijk uitzie ;)). Ik heb meteen gebeld en mij is uitgelegd dat ik waarschijnlijk zelf het formulier met mijn gegevens ondertekend heb. Echter stond daar waarschijnlijk de fout 'de heer' op. De medewerker zou het meteen aanpassen. De volgende dag heb ik mijn contract ondertekend. Echter heb ik niet gekeken naar de aanhef. Dit deed ik pas later en ik zag dat er nog steeds 'de heer' opstond. Ik heb meteen een mailtje gestuurd en ik kreeg vrij snel antwoord. Alles is goed gegaan, alleen het was voor mij nog niet zichtbaar in het systeem.
Inmiddels heb ik bijna mijn eerste werkweek achter de rug en het bevalt mij prima. Hoe het met de uitbetaling zit, weet ik nog niet. Ik heb namelijk nog geen loon ontvangen.
Halverwege mei heb ik gesolliciteerd voor een bijbaantje. Diezelfde week werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Deze is goed verlopen. Er werden mij verschillende bedrijfen in verschillende branches voorgesteld. Ik kreeg goed informatie over de bedrijven. Ik gaf mijn voorkeur en mijn wensen aan. Unique zou mij aan het bedrijf voorstellen en zou daarna contact met mij opnemen. Een week later kreeg ik een telefoontje dat ik op sollicitatiegesprek bij het desbetreffende bedrijf mocht komen. Goed overleg gehad over welke tijd het beste uitkomt. Ik kreeg een mailtje met alle gegevens en tips om een sollicitatiegesprek te voeren. Netjes!
Een week later kreeg ik een berichtje dat ik aangenomen was. Ik mocht naar unique toe voor mijn gegevens. Dit is goed en netjes verlopen. Ik zou een mailtje krijgen met informatie en inloggegevens om mijn contract te ondertekenen. Dit duurde iets langer dan ik had verwacht (ik heb niet zo heel veel geduld...), maar na een mailtje kreeg ik die week nog de gegevens en mijn contract.
Ik wilde mijn contract ondertekenen, maar ik zag dat ze overal de heer, i.p.v. Mvr hadden neergezet (ik snap de verwarring, aangezien ik er niet vrouwelijk uitzie ;)). Ik heb meteen gebeld en mij is uitgelegd dat ik waarschijnlijk zelf het formulier met mijn gegevens ondertekend heb. Echter stond daar waarschijnlijk de fout 'de heer' op. De medewerker zou het meteen aanpassen. De volgende dag heb ik mijn contract ondertekend. Echter heb ik niet gekeken naar de aanhef. Dit deed ik pas later en ik zag dat er nog steeds 'de heer' opstond. Ik heb meteen een mailtje gestuurd en ik kreeg vrij snel antwoord. Alles is goed gegaan, alleen het was voor mij nog niet zichtbaar in het systeem.
Inmiddels heb ik bijna mijn eerste werkweek achter de rug en het bevalt mij prima. Hoe het met de uitbetaling zit, weet ik nog niet. Ik heb namelijk nog geen loon ontvangen.
zo jammer
In het verleden met veel plezier voor Unique gewerkt. Nu nieuw team oid???
08/03/2023 gereageerd op vacature, belteam sos international vluchtelingenspreiding. Heb de ruimte en dacht maatschappelijk goed bezig te zijn.
Direct (automatische) reactie dat binnen 2 dagen contact wordt opgenomen.
16/03/2023 gemiste oproep van 010-4354811 unique R'dam???
teruggebeld, persoon is in gesprek, je wordt teruggebeld.
S'middags zelf gebeld, intercedent had 2ex gebeld?? Niets in gemiste oproepen.
17/03/2023 15.00u intake gesprek gepland. Intercedent belt niet.
17/03/2023 16.00u Zelf gebeld over hoe of wat.
Lauwe reactie, het interesseert ze niet. Zelfs 1 ster is teveel
SOS international succes en sterkte met dit uitzendbureau
Sterke punten
geen
Zwakke punten
zie bovenstaand
Medisch discriminatie
Leid je aan een chronische ziekte? Dan wordt je door unique medewerker(s) afgekeurd om je ziekte. Dit is medische discriminatie. Ze sturen je sollicitaties niet door naar het bedrijf waar je voor solliciteert. Daarnaast werd er constant doorgevraagd naar medische gegevens waar niet naar gevraagd mag worden.
Sterke punten
?zijn die er?
Zwakke punten
Communicatie.
Telefoon opnemen.
Weten niet dat ze een antwoord apperaat hebben waarop je moet inspreken als ze niet opnemen.
Geld zaken ook altijd problemen
Waardeloos
2x een gesprek via Unique gehad, en de eerste keer ging ik er achteraan na 1,5 week en toen zeiden ze; ja ik heb ook niks gehoord. Ik denk; oke kan gebeuren. 2e gesprek bij een bedrijf gehad en hoorde weer niks, na een week weer contact opgenomen en word via alle manieren compleet genegeerd. NOOOOOOIT meer dat ik via hun solliciteer. Deze ene ster zijn ze geeneens waard.
Sterke punten
Beloftes breken en zijn erg goed in niet communiceren.
Zwakke punten
Communicatie, beloftes nakomen.
Slecht
Ingeschreven, had telefonisch een afspraak gemaakt ik zou bevestiging hiervan krijgen maar nee. Langs en aangegeven dat ik geen bevestiging van onze afspraak heb ontvangen. Antwoord van hem "zat nog in mijn concepten" uhuh maar ik dacht laat maar gaan. Uur lang gesproken heel gezellig en mooie praatjes. Hij had nog een oude cv, mijn nieuwe gestuurd. Hij zou mij de volgende dag bellen en mij een e-mail sturen niets van dit alles.
Vandaag langs gegaan want de telefoon opnemen is daar nogal moeilijk. En ik zei "ken je mij nog" jaaa maar eigenlijk niet. Ik zei "je zou mij iets sturen en mij ook bellen" beiden niet gedaan. Toen schrok hij, collega's zaten er bij is natuurlijk niet leuk. Ik houd er niet van als je een afspraak maakt, dat je je er niet aan kan houden.
Hij zou vandaag mij een e-mail sturen. Dit heeft hij tot op heden niet gedaan. Blijkbaar hebben zij geen vacatures.
Linkedin gaat een stuk makkelijker daar word ik benaderd.
Tevens als je je inschrijft bij Unique dan word je gebombardeerd met e-mails/vacatures.
Als je de kans hebt ga niet naar Unique, je komt er niet verder. Collega had mega problemen bij het betalen en dit duurde weken. Andere collega had hier ook last van het is dat haar man daar toen werkte en het voor elkaar kreeg om het loon uit te keren.
Sterke punten
Ze praten gemakkelijk
Zwakke punten
0 afspraken nakomen en liegen. D
Een groot drama
Dramatisch
Nooit bereikbaar
Heb een tijd lang via unique bij de ggd gewerkt. Het is te schandalig voor woorden. Je staat standaard 1.5u in de wacht als je ze wilt bellen en mail wordt niet beantwoord, of pas na een dag of 4. De goedkeuring en uitbetaling van uren is op vrijdag 17u. Als hierbij iets misgaat heb je dikke pech en kun je ze pas maandag weer proberen te bereiken. Als je enigszins de keus hebt, ga dan niet via Unique werken
Zo slecht
Ik had gesolociteerd op een baan bij unique. Ik werd gebelt ze hadden wat meer info nodig waaronder mijn diploma's en of ik daar foto's wou maken en doormailen ,prima. Meneer zou mij een mail sturen met het email adres waar ik het naar moest mailen. Mijn email adres werd genoemd maar nooit een mail ontvangen. Copy past is waarschijnlijk moeilijk. Na 2 dagen via de site een mail gestuurd met de vraag hoe het nu zit, nooit wat van gehoord. Na 1 week wachten gebelt . Ik had het verkeerde nummer ik moest een ander nummer bellen . Ik het andere nummer gebeld voicemail ingesproken waarvoor ik belde en telefoonnummer achter gelaten. 6 uur later werd ik terug gebelt en hebben ze mijn voicemail in gesproken. De meneer die belde was over duidelijk aan het eten aan het smakken te horen en sprak met je en jij ( DAT IS EEN NO GO IN KLANTENSERVICE) . Ik moest terug bellen om te kijken wat ze voor mij konden doen en wat het probleem was . ( naast copy paste is luisteren ook een probleem ) Ik weer terug gebeld en weer de voicemail. Ik ben er dan klaar mee voicemail ingesproken met het verzoek al mijn gegevens uit het systeem te halen. Als ik zo om zou gaan met klanten in de klantenservice zou ik ontslag krijgen. Ze hebben weer terug gebelt maar deze keer geen volledige voicemail ingesproken , ik denk dat ze dachten dat ze hadden opgehangen dat was niet zo. Het enige wat ik daar op kan zeggen ik bedankt je moeder ook.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Zeer slechte communicatie
Met geen mogelijkheid te bereiken. Zelfs ziekmelding. Op geen enkele email een antwoord. Alle andere reviews zijn zeer herkenbaar. Klacht indienen via site: oeps er ging iets mis. Site niet bereikbaar. HR met een unique benadering? Unique is uniek in een zeer onbeleefde, onwelwillende en onzorgvuldige behandeling van haar medewerkers. Hoe slecht moet je functioneren voordat je ter verantwoording wordt geroepen.
Advies: zoek elders.
Sterke punten
Invoeren van gewerkte uren.
Zwakke punten
Communicatie en zorgvuldigheid.
Reserveringen houden ze vast
Mijn reserveringen worden langer vastgehouden als contractueel afgesproken is. Ik heb het idee dat ze dit bewust doen.
Sterke punten
Contactpersoon reageerde netjes en snel.
Zwakke punten
De uitbetalingen zijn waardeloos.
Profiteren van mijn geld.
Minder dan 1 ster
Wat een onbeschofte recruiters.....onbegrijpelijk dat opdrachtgevers zaken met deze firma willen doen. \\r\\nStonden 20 jaar geleden als zeer goed bekend maar zijn inmiddels afgezakt naar het niveau bedroevend slecht.
Sterke punten
Die zijn er niet
Zwakke punten
Onbeschoft\\r\\nNiet betrokken \\r\\nGeen commitment
KUT bedrijf
Zeer slecht (lees: nooit) telefonisch bereikbaar, maar als zij jou nodig hebben hangen ze continue aan je lip.
Zeer slechte service en betalen gwn niet uit. Bedrijf heeft me een aantal grijze haren extra bezorgd. Als ik 0 sterren kon geven had ik het gedaan
Sterke punten
Geen
zeer slechte uitzendburo
contract werd niet verlengt omdat men beweert dat ik in 2020 wel 16 x ziek ben geweest ben in dat jaar 4 x ziek geweest ik zat toen nog in status A dat betekent dus elke x als je ziek ben wordt je contract verbroken en als je weer aan het werk gaat dan teken je online een nieuw contract dus dat zou betekenen dat ik 16 x een nieuw contract heb moeten tekenen goh waarom heb ik dan maar vier contracten wat zij ook doen is de xen dat ik naar huis werd gestuurt ivm Corona 3 x en ik heb 3 x een arbeidsongeval gehad daar komt ook nog eens bij arbeidsongeval is 100% ziektegeld heb ik tot op heden niet gekregen wat zij ook hebben gedaan verledenjaar is mijn vakantie geld in 1 x uit betaalt terwijl ik daar helemaal niet om had gevraagt gevolg ja werd er gezegt dat is omdat je een nieuwe contract heb ik geloof dat zij verplicht zijn om mij daar ruim van te voren in te lichten zodat ik mijn vakantie kan op nemen gevolg is dat ik bijna twee jaar achter elkaar heb gewerkt gevolg daar van begin dit jaar een zware burnout liep bij 3 psy dire maanden wilde ik weer re integreren (uitzendburo is daar verantwoordelijk voor ) heb een gesprek op kantor gehad van Unique met een of een andere hoge typmiep die zij dat ze over een week contakt met mij zal nemen om te beginnen met te re integreren sins dien heb ik niets meer gehoord van hun dus heb me ziek uit dienst gemeld en zit nu in de ww Ik las ook dat er een hoop klachten zijn betreft salaris uit betaling klopt daar zijn zij meester in
Sterke punten
totaal GEEN
Zwakke punten
in alles, contakt ,administatie,salaris uitbetaling , nooit een terug koppeling als je gebelt heb ,slordig met contracten ,
zeer slecht uitzendbureau ,salaris wordt niet normaal uitbetaald verspreid over weken
nooit gaan werken bij unique ,ze maken beloften niet waar,je wordt belazerd met alles en nog wat .je krijgt geen volledig reiskosten uitbetaald ,als de opdracht gever een max km per enkele rit dus reken voorbeeld als je 50 km moet reizen en de km zijn begrenst tot 25 km per rit ,zullen de meeste mensen denken ,wat elk uitzendbureau doet een rit naar bestemming en terug weer een rit dan zou je 2x 25km krijgen bij unique krijg je alleen de heen rit de andere rit niet ,je wordt gewoon zwaar genaaid .nadat ze eerst zeiden je krijgt zowel heen als terug km vergoeding tot max zoveel km per rit ,vestigingen werken met tickets naar het hoofdkantoor .als je eentje heb daar die niet zit op te letten wat er in je contract staat ,dan wordt alles vergeten als je dan 1 week werkt krijg je salaris ,toeslag en reiskosten betaald over drie weken ,stelletje amateurs
Sterke punten
aardige mensen op de vestigingen ,meer positieve punten heb ik niet is nog geen eens 1 ster waard
Zwakke punten
teveel om op te noemen
nooit telefonisch bereikbaar
graag never nooit voor unique werken, er is altijd iets met betaling, ze zijn NOOIT telefonisch bereikbaar, ze zijn super onvriendelijk, alles moet je zelf oplossen, geen aanrader!!!
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles! slechtste uitzendbureau ooit.
Incasso
Hallo,
Sorry dat ik dit zo al moet beginnen maar ga never via Unique meer werken . Slechtste ervaring ooit . Hun hebben een fout in het systeem gemaakt die ik een paar dagen later had opgemerkt en er gelijk achteraan ben gegaan . Mij werd telefonisch verteld dat het een fout in het systeem was en dat ze er gelijk werk van zouden maken . Paar dagen later terug gebeld om er nog zeker van te zijn dat ze het niet waren vergeten .
Nu een half jaar verder krijg ik uit het niets zonder enige waarschuwing of dergelijke een incassobrief met een bedrag waar je niet gelukkig van wordt , blijkt het dat UNIQUE een fout in het systeem heeft gemaakt waardoor deze rekening is ontstaan , Dus officieel is het niet mij fout en heb ik er niks mee te maken ondanks dat ik nu wel een incasso bureau in me nek heb die me mailtjes en brieven stuurt dat ik het bedrag binnen een paar dagen moet betalen . Unique heeft er verder ook geen moeite in gestopt om samen naar een oplossing te zoeken of het te willen oplossen , nu forceren ze mij om de rekening te betalen , dus officieel maken hun een fout en moet ik er voor boeten .
Sterke punten
Sterke kant van Unique is dat ze goed zijn in problemen bij andere leggen
Zwakke punten
Hun zwakke punten zijn beloftes nakomen want dat doen ze nooit
Ongeregeld, geen communicatie.
Via unique werkzaam geweest. Een tijd later erachter gekomen dat ze mijn contract NIET op orde hadden. Dingen later gewijzigd zonder dat ik op de hoogte was. Te laat worden uitbetaald en wanneer ik contact zoek, zijn ze opeens verdwenen. Gebeld naar de hoofdvestiging in almere, die heeft mij uiteindelijk antwoorden etc kunnen geven. Belachelijk UNIQUE LEEUWARDEN!!
Sterke punten
Geen sterke punten.
Zwakke punten
Ongeregeld, niet sterk qua communicatie en niks op orde.
Helaas een slechte ervaring
Ik heb in maart 2021 gesolliciteerd, maar helaas een aantal weken geen antwoord gehad. Ik heb telefonisch contact gezocht maar het nummer van het uitzendbureau van deze regio was niet bereikbaar. Het algemene nummer wel, maar er was niemand om op te nemen. Ik heb een terugbelverzoek achtergelaten, maar hier nooit reactie op gekregen. Via Mijn Unique account heb ik een bericht gestuurd over de voortgang van de sollicitatie, maar ook dit bericht werd niet gelezen/beantwoord. Uiteindelijk heb ik ze te pakken gekregen aan de telefoon, maar helaas werd ik zeer ongeïnteresseerd te woord gestaan... Inmiddels gesolliciteerd via een ander uitzendbureau, waar alles gewoon soepel verloopt.
Sterke punten
Niet reageren is een heel sterk punt van ze
Zwakke punten
Contact
Zij doen aan LEEFTSDISCRIMINATIE
Een tijd geleden contact gehad met ene Verena. Beloftes beloftes bij het beloven van een baan. Ik WALG van deze organisatie. Het zijn een stelletje amateurs. Nadat ik 1x contact heb gehad heb ik NOOIT meer iets van deze dame gehoord. Mijn leeftijd was geen probleem zei zij nog..... ja ja. Sinterklaas bestaat !! Jammer dat je geen NUL sterren kunt geven.
Sterke punten
Zij hebben het talent om zoveel mogelijk niets te doen voor je.
Zwakke punten
Een zeer laag IQ voor communicatie.
Voor Unique ben je maar 'n nummer
Ik raad niemand aan om in de kinderopvang via Unique te werken. Salaris word niet op tijd betaald, wanneer je hier naar vraagt krijg je een koud antwoord. Totaal geen empathie of begrip voor de medewerker. Er word geen rekening gehouden met jouw persoonlijke situatie. Het ligt vaak aan de pedagogisch medewerker die invalt op een kinderdagverblijf en je moet constant water bij de wijn doen. Je bent een nummertje en meer niet. Je vliegt er net zo makkelijk uit als dat je er in vloog. Er word ook gelogen over bepaalde details die je door Unique verteld zouden moeten zijn, terwijl dit niet het geval is. Beweren dat iets is verteld wat niet is verteld, valt heel duidelijk onder een liegende en manupilerende werkgever.
Sterke punten
De medewerker ver vooruit inplannen op verschillende kinderdagverblijven en vergoeding van VOG.
Zwakke punten
Weinig tot geen inlevingsvermogen door de planner kinderopvang.
Doet geen moeite en toont geen belangstelling
In de jaren 90 gewerkt via Unique was zeer tevreden. Helaas zijn ze nu niet meer te vergelijken als ooit tevoren. Ooit hun vestiging bezocht in Utrecht om met hen samen te kijken wat ze voor mij kunnen betekenen. Aangemeld bij de receptie en er kwam een recruiter naar de receptie en vervolgens werd je staande gevraagd naar je werkervaring en ik had verwacht dat je rustig ergens kan zitten en praten maar nee hoor geen belangstelling en werd ook gelijk verteld dat ik maar even niet moet inschrijven omdat ze toen geen passend baan hadden. Ik zal nooit meer bij hen binnenkomen.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Arrogant en geen belangstelling
Na 2 maanden nog niet aan het werk
In mei heb ik gesolliciteerd op een vacature bij het uitzendbureau unique care. Hierop kreeg ik al snel een reactie en een week later heb ik telefonisch een sollicitatie/kennismaking gesprek gehad. Beide kanten enthousiast, en ik zou de week erop een mail krijgen met de desbetreffende informatie die zij van mij nodig hadden. Nog 2 weken nog geen mail, ik gebeld na een lang verhaal kreeg ik een mail voor mijn VOG aan te vragen. Dit gedaan aangezien ik zo snel mogelijk aan de slag wou. Nadat ik mij VOG binnen had deze naar hun gemaild. Later als antwoord gekregen dat ik de originele moest opsturen. Prima! Dit gedaan, 2 weken later hoor ik niks meer, meerdere malen telefonisch contact gehad en kreeg steeds het zelfde antwoord het duurt allemaal wat lang ivm corona. Nu 2 maanden later heb ik nog steeds niks van hun gehoord, ik moet steeds zelf bellen en contact zoeken. Vanuit hun kant komt geen enkele communicatie. En als je dan boos word op het feit dat het allemaal zo lang duurt krijg je te horen dat ik het allemaal niet persoonlijk moet nemen en dat ik geen valse aannamens moet nemen. Ik vind het rond uit belachelijk dat je als werkgever zo lui bent om contact op te nemen met een werknemer die jij aan wilt nemen. Heb het gevoel dat sommige werknemers bij het uitzendbureau unique care daar elke dag zijn omdat ze er moeten zijn en niet omdat ze zin hebben om te werken om mensen te helpen om aan werk te komen. Ik zou tenslotte denken dat een uitzendbureau daarvoor bedoel is.
Heb nu uiteindelijk ergens anders gesolliciteerd aangezien deze sollicitatieprocedure nog steeds niet afgerond is.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Komen afspraken niet na. Sollicitatieprocedure na 2 maanden nog niet afgerond. Weinig tot geen contact vanuit hun kant. Je moet overal achteraan bellen, je word niet meegenomen in de communicatie.
4 weken geen correcte salaris of helemaal geen salaris ontvangen
Mensen aub er bestaan zoveel uitzendburo's dus waarom zou je unique kiezen. Word al 4 weken van het kastje naar de muur gestuurd. Contactpersoon die niet eens op 1 lijn staat met hoofdkantoor. Beloftes die niet worden nagekomen en wanneer je ze erop aanspreekt schuiven ze de schuld op hoofdkantoor. Deze hoofdkantoor is nauwelijks te bereiken dat zelfs de klantenservice hen niet te pakken krijgen. Ergste is als je kinderen hebt en je niet verwacht dat je loon op de vrijdag niet ontvangt. Van de 4 keer gwn 2 keer een week later je geld krijgen en je bekijkt het maar hoe je die week rondkomt. Noteer altijd wie je hebt gesproken en wat zij jou wijs maken. Hou je uren zelf bij want daar word ook mee geknoeit. 40 uur vaderschapsverlof wat ik zou krijgen werd uiteindelijk 40 uur in mindering gebracht van mijn vakantieuren. PAS AUB OP MET DEZE UITZENDBURO UNIQUE
Sterke punten
Beloftens maken( die niet worden nagekomen)
Zwakke punten
Alles
Hing zomaar op
Ik heb vanmiddag telefonische contact gehad met Anouk van Unique, de dag voorheen had ik een persoonlijke kennismakingsgesprek met haar.
Vanmiddag toen ik d'r sprak dacht ik, k mag bij werkgever langs voor een gesprek zoals besproken in de kennismaking. Ze vertelde dat haar manager mij wou spreken maar dit in Amersfoort, aangezien ik in Utrecht zit en mij alleen verplaats in Utrecht. Ik heb haar als redenering aagegeven: Ik heb bij diverse uitzendbureau''s gesprekken uitgevoerd buiten de regio Utrecht waarvan ik nauwelijks iets meer heb vernomen. Dus dat heb ik haar toegelicht dat ik met haar manager wil kennismaken in Utrecht en niet in Amersfoort. In de gesprek gaf ze helemaal niet aan dat ik nog een gesprek zou krijgen met haar manager, eerder dacht ik aan de werkgever waar ik zou gaan werken.
Geef ik mijn mening: Dat ik niet naar Amersfoort wil reizen, met hierboven aangegeven reden. En toen had je de poppetjes aan het dansen, ze had geen begrip voor mijn mening, totaal niet. En hing ze zomaar op.
Sterke punten
Snelle reactie
Zwakke punten
Niet ophangen.
Heb een inmenging op de persoon tegenover je, want je heb er niet bijgestaan en je keek er niet naar de situatie wat men heeft, dit door diverse uiteenlopende sollicicaties te hebben gedaan.
Belofte heb ik niet zien opkomen zoals wel besproken was.
Tot nu toe goede ervaring (wat betreft sollicitatieprocedure)
Halverwege mei heb ik gesolliciteerd voor een bijbaantje. Diezelfde week werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Deze is goed verlopen. Er werden mij verschillende bedrijfen in verschillende branches voorgesteld. Ik kreeg goed informatie over de bedrijven. Ik gaf mijn voorkeur en mijn wensen aan. Unique zou mij aan het bedrijf voorstellen en zou daarna contact met mij opnemen. Een week later kreeg ik een telefoontje dat ik op sollicitatiegesprek bij het desbetreffende bedrijf mocht komen. Goed overleg gehad over welke tijd het beste uitkomt. Ik kreeg een mailtje met alle gegevens en tips om een sollicitatiegesprek te voeren. Netjes!
Een week later kreeg ik een berichtje dat ik aangenomen was. Ik mocht naar unique toe voor mijn gegevens. Dit is goed en netjes verlopen. Ik zou een mailtje krijgen met informatie en inloggegevens om mijn contract te ondertekenen. Dit duurde iets langer dan ik had verwacht (ik heb niet zo heel veel geduld...), maar na een mailtje kreeg ik die week nog de gegevens en mijn contract.
Ik wilde mijn contract ondertekenen, maar ik zag dat ze overal de heer, i.p.v. Mvr hadden neergezet (ik snap de verwarring, aangezien ik er niet vrouwelijk uitzie ;)). Ik heb meteen gebeld en mij is uitgelegd dat ik waarschijnlijk zelf het formulier met mijn gegevens ondertekend heb. Echter stond daar waarschijnlijk de fout 'de heer' op. De medewerker zou het meteen aanpassen. De volgende dag heb ik mijn contract ondertekend. Echter heb ik niet gekeken naar de aanhef. Dit deed ik pas later en ik zag dat er nog steeds 'de heer' opstond. Ik heb meteen een mailtje gestuurd en ik kreeg vrij snel antwoord. Alles is goed gegaan, alleen het was voor mij nog niet zichtbaar in het systeem.
Inmiddels heb ik bijna mijn eerste werkweek achter de rug en het bevalt mij prima. Hoe het met de uitbetaling zit, weet ik nog niet. Ik heb namelijk nog geen loon ontvangen.
Sterke punten
-snelle reacties
-vriendelijk
-goede (extra) informatie
-goed contact
-meedenkend
Tot nu toe goede ervaring (wat betreft sollicitatieprocedure)
Halverwege mei heb ik gesolliciteerd voor een bijbaantje. Diezelfde week werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Deze is goed verlopen. Er werden mij verschillende bedrijfen in verschillende branches voorgesteld. Ik kreeg goed informatie over de bedrijven. Ik gaf mijn voorkeur en mijn wensen aan. Unique zou mij aan het bedrijf voorstellen en zou daarna contact met mij opnemen. Een week later kreeg ik een telefoontje dat ik op sollicitatiegesprek bij het desbetreffende bedrijf mocht komen. Goed overleg gehad over welke tijd het beste uitkomt. Ik kreeg een mailtje met alle gegevens en tips om een sollicitatiegesprek te voeren. Netjes!
Een week later kreeg ik een berichtje dat ik aangenomen was. Ik mocht naar unique toe voor mijn gegevens. Dit is goed en netjes verlopen. Ik zou een mailtje krijgen met informatie en inloggegevens om mijn contract te ondertekenen. Dit duurde iets langer dan ik had verwacht (ik heb niet zo heel veel geduld...), maar na een mailtje kreeg ik die week nog de gegevens en mijn contract.
Ik wilde mijn contract ondertekenen, maar ik zag dat ze overal de heer, i.p.v. Mvr hadden neergezet (ik snap de verwarring, aangezien ik er niet vrouwelijk uitzie ;)). Ik heb meteen gebeld en mij is uitgelegd dat ik waarschijnlijk zelf het formulier met mijn gegevens ondertekend heb. Echter stond daar waarschijnlijk de fout 'de heer' op. De medewerker zou het meteen aanpassen. De volgende dag heb ik mijn contract ondertekend. Echter heb ik niet gekeken naar de aanhef. Dit deed ik pas later en ik zag dat er nog steeds 'de heer' opstond. Ik heb meteen een mailtje gestuurd en ik kreeg vrij snel antwoord. Alles is goed gegaan, alleen het was voor mij nog niet zichtbaar in het systeem.
Inmiddels heb ik bijna mijn eerste werkweek achter de rug en het bevalt mij prima. Hoe het met de uitbetaling zit, weet ik nog niet. Ik heb namelijk nog geen loon ontvangen.
Sterke punten
-snelle reacties
-vriendelijk
-goede (extra) informatie
-goed contact
-meedenkend