Alle vacatures op YoungCapital - YoungCapital.nl Ben jij op zoek naar interessante vacatures? YoungCapital biedt vacatures voor studenten, starters en young professionals in heel Nederland.

YoungCapital Reviews

    Teleurstellend

    Het enige voordeel aan YC is dat het een verzamelplek is van bijbanen. De administratieve taken die ze je zogenaamd uit handen nemen, zijn niet veel werk en daarnaast worden hier regelmatig fouten in gemaakt. De communicatie is onpersoonlijk, bot en slecht. Verder word je platgegooid met mailtjes die ik inmiddels heb verplaatst naar de spam. Gezien de vele mailtjes van andere YC recruiters voor dezelfde baantjes minstens drie keer op een dag, lijkt het erop dat de bedrijfscultuur net zo rommelig is. Ook heb ik te maken gehad met alsmaar veranderende contactpersonen die allemaal niet lijken te weten waar ze de draad op moeten pakken. Nogmaals, rommelig. Al met al, het is prima te doen als je maar niet teveel met ze hoeft te dealen of als er iets verkeerd gaat. De voorkeur gaat toch altijd uit naar een baan rechtstreeks krijgen.

    Maak geen account aan

    Maak geen account aan bij youngcapital. Je komt er nooit meer vanaf. Ik heb me al 9 keer afgemeld en nog steeds staat elke dan mn mailbox vol

    Transitievergoeding

    Slecht uitzendbureau dat voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Je moet zelf achter je geld aan gaan en dan nog proberen ze er onderuit te komen. Let goed op dat je geen contract aangeboden krijgt, of hebt gekregen, met ‘uitsluiting loondoorbetalingsplicht’. Het zijn kleine lettertjes, maar wanneer je geen opdracht meer krijgt kom je zonder inkomen te zitten.

    Na meer dan 6 maanden stopte plots de opdracht waardoor YoungCapital mij per direct geen salaris meer wilde betalen. Ondanks dat er een uitsluiting van loondoorbetaling in mijn contract stond, had ik wel recht op loon, omdat de opdracht-beëindiging niet tijdig schriftelijk was doorgegeven (dit moet volgens de wet). Daarna moeten ze je nog 4 dagen doorbetalen, heb ik begrepen. Na tientallen mails, telefoontjes, hulp van een jurist (via mijn rechtsbijstand) en bijna 5 maanden later is het uiteindelijk gelukt mijn geld te ontvangen.

    Mijn advies: Niet met dit bureau in zee gaan. En als je er al aan begonnen bent, vraag advies van een jurist om naar je contract te kijken en laat je adviseren waar je recht op hebt. Zo zijn de regels rondom oproepcontracten per 1 juli 2020 gewijzigd (WAB), waardoor alle uitzendkrachten bij einde contract recht hebben op een TRANSITIEVERGOEDING (1/3 maandsalaris per gewerkt jaar). Ondanks je hier recht op hebt zwijgt YoungCapital, dus ga er achteraan!

    Sterke punten
    Digitale dashboard met loonstroken etc.

    Zwakke punten
    Niet netjes m.b.t. betalen van salaris wanneer de opdracht stopt.
    Salarisadministratie is een rommel en volledig onbereikbaar voor werknemers.
    Bieden 3e wereld-contracten aan met ‘uitsluiting loondoorbetalingsplicht’.

    Slecht uitzendbureau

    Als je vragen hebt heeft het geen zin je tussenpersoon te appen of te bellen, onbereikbaar. Bij het hoofdkantoor weten ze niets en is het moeilijk antwoord te krijgen.
    Bij ziekte doen ze er alles aan om je niet te hoeven betalen. Daarbij hanteren ze andere 'regels', zelfbedacht die niet in je arbeidsovereenkomst staan om te voorkomen dat ze je ziektegeld moeten betalen. Ik wacht nu al een maand op mijn geld en daar kan ik ook naar fluiten als het aan YoungCapital ligt.
    Ik kan het iedereen afraden om met hen in zee te gaan.

    Sterke punten
    Die heb ik nog niet kunnen vinden in de afgelopen 10 maanden.

    Zwakke punten
    Eigenlijk alles, gebrek aan empathie, gebrek aan kennis, slechte loonuitbetaling, superslecht bij ziekte van de werknemer, slechte bereikbaarheid, voortdurend andere tussenpersonen, ga zo maar door.

    Hondenkoekjes

    Persoonlijk is het teveel om te vertellen. Maar kortom. Ze dreigen met procedure en regels als je teveel weerwoord geeft ( het ergste is het gaat om je eigen geld). Hebben totaal geen empathie naar omstandigheden. Als je ziek bent doen ze moeilijk over je ziektegeld en moet je daar weken over bellen mailen en ze reargeren nergens op want niemand kan je helpen. Zodra er iemand op vakantie of ziek van YC is valt heel de salarisadministratie plat en moet je maat geduld hebben. Ookal heb je al 3 weken geen loon gehad. Elke maand een nieuwe contactpersoon. Iedereen spreekt elkaar telefonisch en per mail tegen. Ze houden van geen antwoord geven en dreigen. Behalve bij een klacht mail. Naar veel ellende overgestapt naar een ander uzb met een dikke goedkeuring van de opdrachtgever naar het volgen van veel collegas. Want de laatste keer dat ik op mijn loonstrook ( als die beschikbaar was, maar dat was ook een punt) keek werd ik betaald met euro's en niet uitbetaald met hondenkoekjes. Het is dat ik een score moest geven en 1 moest kiezen maar anders hadden ze een minscore gekregen.

    Sterke punten
    Door de extra taken zoals mailen, bellen betreft je ziektegeld, declaraties, ov vergoedingen, werkgevers bonussen en correcties bouw je ervaring op als intercendent. En ze weten je goed je eigen gevoel in kaart te brengen. Ookal zijn zijn het moordneigingen.

    Zwakke punten
    mevrouw R. van de Oetelaar en de rest.

    Slecht

    Hele slechte communicatie. Je moet overal zelf achteraan. Heel veel problemen en er word alleen maar verteld ik kan je niet helpen.

    Sterke punten
    In het begin regelen ze alles goed

    Zwakke punten
    Er word slecht gecommuniceerd met Teleperformance

    ONprofessioneel uitzendbureau

    Heb´ Young Capital zo ongeveer 2 maanden de tijd gegeven om te testen. En nu kan ik wel zeggen : super-onprofessioneel. Ik heb sterk het idee dat ze zomaar vacatures proberen in te vullen terwijl ze niét de "opdracht" van de klant hebben gekregen.. En dan wordt er met je gesold. ONempathische medewerkers (op énkele, slechts énkele uitzonderingen na). Robot-medewerkers (als je ze een bepaalde niét-standaard-vraag stelt, weten ze het ineens niet meer..). Robots, inderdaad. Je bent een nummer.

    Sterke punten
    Een kleine schatting : slechts 5% van hun medewerkers zijn de (positieve) uitzonderingen.

    Zwakke punten
    * ze weten je telefonisch snel te vinden, maar o wee als je teveel vragen over een vacature stelt.. dan ben je al snel "lastig" ;
    * ze weten je telefonisch snel te vinden, maken snel een videocallafspraak met je, en dan blijkt ineens IN die videocall dat die ene vacature waarop je reageerde al vervuld is, "maar ik heb nog wel een ándere vacature voor je," --> dit had ik graag éerder geweten.. (onprofessioneel) ;
    * totaal geen empathie - je stelt ze een bepaalde vraag die doodnormaal is, maar misschien "lastig" voor het uitzendbureau, en dan wordt de "toon" van de intercedent ineens heel anders.. ;
    * slechts beperkte info krijgen over een vacature tijdens een intake (en er daarna achter komen dat er veel "addertjes" onder het gras zitten..).

    Slechtste uitzendbureau ooit

    Slechtste uitzendbureau op de markt.
    Je wordt bij Young Capital alleen gezien als een nummertje uit velen. Ze zijn ook niet oprecht tegen je en communiceren jouw wensen niet goed door met de opdrachtgever. Zelfs de opdrachtgevers zijn niet tevreden met hen. Ik zou willen dat ik 0 sterren kon geven.

    Zwakke punten
    Geen transparantie. Niet oprecht. Gaat voor massa productie. Laat geen waardering blijken voor haar werknemers.

    Declaratie

    Declareren is bijna onmogelijk. Vaak refreshed de pagina waardoor alle gegevens kwijt zijn. Verder is het niet duidelijk, wijzen ze elk detail af waardoor je weer op nieuw je declaratie moet indienen. Ook zijn contact personen moeilijk te bereiken en krijg ik een ontzettend laag uurloon.
    Alleen al met het invullen van mijn gewerkte uren ben ik 20/30 minuten bezig. Voordat mijn declaratie word goedgekeurd word hij eerst 5 keer afgekeurd. Door dat gekloot heb ik vaak pas 2/3 weken later mijn geld. Een beetje medewerking zou prettiger zijn dan dwars liggen en de handen van mijn struggles afhalen.

    Sterke punten
    Sommige collega’s van YC klinken empatisch en proberen zich wel in te zetten.

    Zwakke punten
    Vaak gebeurt er niks wanneer ze zich inzetten voor je. En geld is super lastig te declareren door alle eisen en voorwaarden.

    Slechtste uitzendbranche ever

    Wat valt er nog te zeggen 1,5 sterren zegt al genoeg over deze uitzend organisatie.
    Dus mensen niet mee in zee gaan.
    Zie mijn review op trustpilot

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Doe het niet!!

    Doe jezelf een plezier en ga niet in dienst via Young Capital. Salaris betaling en reiskosten vergoeding krijg je 9 van de 10 keer niet op tijd. Via mijn opdrachtgever heb ik recht op een bonus regeling over 2021. Het is inmiddels maart en Young Capital keert gewoon NIET uit. Valse beloftes, kijken niet naar je om. Je bent daar gewoon een nummer… als je ze nodig hebt zijn ze er niet. Ik ben inmiddels 5 weken uit dienst bij hun en nog geen cent gezien!! Mijn rechtsbijstand inmiddels ingeschakeld helaas. DOE HET NIET!

    Sterke punten
    Snelle plaatsing maar dan houd het contact ook op

    Zwakke punten
    Teveel om op te noemen. Maar ergste is nog wel niet uitbetalen en liegen!

    Buiten kansarmen op arbeidsmarkt uit

    Ze weten dat je compleet afhankelijk van hen bent en daar maken ze misbruik van. Arrogante medewerkers.
    Eerdere reviews zijn heel herkenbaar (niet of laat reageren).
    Ze pretenderen uit te betalen bij ziekte maar uiteindelijk betalen ze maar 1 % uit. Via onduidelijke berekeningen komen ze daar op uit.
    Mijn advies: nooit inschrijven bij Young Capitals

    Zwakke punten
    Arrogant, maken misbruik van mensen met zwakke positie op arbeidsmarkt, onduidelijke voorwaarden en communicatie

    Helemaal kut

    De eerste maand ging het goed. Ik krijg per week betaald en dat ging ook gewoon lekker. Nu is dat helaas veranderd. Contact krijgen met je contactpersoon is bijna onmogelijk als je met een probleem zit. Ze lezen appjes wel maar reageren niet en nemen ook de telefoon niet op. Een dag later krijg je een bericht "ik heb hier geen tijd voor ik zal er morgen naar kijken" Dit ging om mijn salaris. Waar ik nu al 2 dagen op wacht. Ik heb daardoor de afgelopen dagen abnormaal goedkoop moeten leven en heb thuis moeten werken omdat ik de reis naar werk niet kon betalen. Ik kan niet meer thuiswerken en heb tegen mijn contact persoon gezegd dat ik per direct stop als het niet op mijn rekening verschijnt aangezien ik niet kan leven zo. En raad is? Binnen enkele minuten bericht dat het was opgelost.
    Nu denk je dat het opgelost is? Nou nee, totaal niet eigenlijk. Ze schuiven zichzelf in het slachtoffer rol en beweren dat ik altijd op vrijdag betaald krijg. Compleet niet waar, ik heb nog nooit op vrijdag betaald gekregen.
    Echt een kut bedrijf, zou niemand ooit aanraden om hier te werken. Je word genaaid waar je bijstaat

    Sterke punten
    Snel een baan

    Zwakke punten
    Betalen niet optijd
    Contact persoon is onbereikbaar
    Geven jou de schuld van hun probleem

    Niet mee werken

    Betalen niet uit, hang wekelijks met ze aan de telefoon en er worden beloftes gedaan die nooit uitkomen etc. Tot nu toe salaris niet gekregen. Communiceren slecht en reageren niet of uren later terwijl ze gewoon online zijn op whatsapp.

    Sterke punten
    -

    Zwakke punten
    niet betalen, geen communicatie, voel me niet serieus genomen.

    Incompetentie in de max

    Ik heb in de zomermaanden op Texel gewerkt via dit "uitzendbureau". Vanaf dag 1 zeer arrogante houding, altijd de schuld in andere hun schoenen schuiven, constante fouten op de website waardoor uren, accomodatiekosten en zelf urenregistratie telkens niet goed werd verwerkt of zelfs gewist waardoor complete werkweken weer opnieuw moesten worden ingevuld.

    Intercedenten zijn echt compleet clue less. Totaal nergens van op de hoogte en altijd met dezelfde neerbuigende en arrogante toon toespreken met woorden die niet relevant zijn of überhaupt rationeel aan het huidige onderwerp. Toen mijn intercedent naar het eiland kwam heeft hij totaal geen contact met de uitzendkrachten gezocht en heeft een paar uur aan een tafel met zijn laptop gespeeld en is toen weer vertrokken. Dat ik volgens Niels en zijn collega's een werkbezoek. Pure waanzin.

    En verwacht geen vakantiegeld, aan het einde van mijn dienstverband claimde hun dat ik aan woonkosten nog 305 euro had openstaan maar zij weigeren om een kostenplaatje te overhandigen. Vervolgens toen ik om dat kostenplaatje vroeg werd ik een wanbetaler genoemd. Echt een compleet incompetent bedrijf waar de medewerkers totaal geen grip hebben op hun werk, verantwoordelijkheden of de realiteit, wat dat betreft.

    Sterke punten
    Liegen en bedriegen.

    Zwakke punten
    Asociaal, incompetent, geen communicatieve vaardigheden, frauderen met salaris en vakantiegeld, geen vakbekwame intercedenten. 1 ster is teveel.

    Slechte service

    Onwijs slecht bedrijf!

    Zwakke punten
    - slechte communicatie

    super slechte service. domme mensen

    Ik begon via Youncapital te werken in de zomer. Een vakantie baan. Dit ging allemaal goed totdat de vakantie voorbij was en ik steeds maar geen reiskosten vergoeding kreeg. Hier ben ik nog meerdere keren achteraan gegaan en uiteindelijk na veel pushen heb ik het gekregen. Vervolgens werd ik geappt of ik de avond dienst wilde gaan werken. Dit vond ik prima. Hierbij had ik een contract ondertekend voor 10 euro bruto per uur. Na 3 maanden komen ze erachter dat dit blijkbaar teveel was en hoorde ik 7 euro te verdienen. Ze wilden dat ik geld terug zou betalen en mijn loon zonder gezamenlijke toestemming naar beneden halen. Ik heb hier nee tegen gezegd. Wat in het contract staat is bindend. Mijn contact persoon is zo dom, valt lastig mee serieus te praten. Ze is super aardig maar wanneer er problemen zijn wordt de communicatie en alles heel slecht. Ze stuurde mij een nieuw contract op want de oude was bijna verlopen. In dit contract stond weer 10 euro bruto per uur. Dit was precies dezelfde fout als die ze eerst heeft gemaakt en ik vertrouw er niet meer op dat ik ook daadwerkelijk mijn geld ga krijgen daar. Deze heb ik dus niet ondertekend, ik heb ontslag genomen. Ik hoor van veel mensen om me heen dat ze slechte ervaringen hebben gehad met YoungCapital. Ik ga dus ook niet meer via hun werken.

    Sterke punten
    niks

    Zwakke punten
    slechte communicatie. geen orde. Super ongeorganiseerd, je moet heel vaak bellen/appen/mailen voordat je iets voor elkaar krijgt.

    Empathie van een visstick

    Jaar voor ze gewerkt nooit problemen gehad totdat ik aangaf vast contract te krijgen en ja hoor kunt fluiten naar je laatste loon, reageren niet op mail, telefonisch slecht bereikbaar. Wacht nu al 2 weken op mijn laatste salaris, vakantiegeld moet je zes weken op wachten als ik dat niet op tijd binnen krijg ga ik andere stappen ondernemen.
    Oplichters!!

    Sterke punten
    Mooie verhaaltjes vertellen

    Zwakke punten
    Empathisch vermogen ho maar
    Komen afspraken niet na
    Onprofessioneel

    gebeld door een robot

    werkelijk waar een inbreuk op mijn privacy. Ik ben kort geleden gebeld door een robot van Youngcapital met het nieuws dat er een baan beschikbaar is, waar ik overigens helemaal niet om hem gevraagd. Meerdere keren gevraagd me voor deze onzin af te melden, maar helaas blijf ik gebeld worden. belachelijk...

    Uitbetaling afrekening

    Na uidienst treding hoor je je afrekening binnen 4 tot 6 weken te krijgen. Niet na de laatste verloning 4 tot 6 weken. Inmiddels is week 7 verstreken. De dame aan de telefoon zei mij week 33 kun je je verloning verwachten. Tot op heden niks ontvangen. Je krijgt 2 verschillende antwoorden. Dit is een zeer slecht uitzendbureau die zich niet aan de wetgevinghouden en aan de eigen afspraken. Niet eens 1 ster waard.

    Afspraak niet nakomen

    Ik zou ergens gaan beginnen maar ineens werd mij verteld dat ik 4 weken fulltime beschikbaar moest zijn terwijl een ander zei dat ik 10 dagen maar fulltime beschikbaar moest zijn. Ik heb ook nooit een antwoord van hun terug gehad, zeer slecht miscommunicatie en dat is niet de eerste keer ook.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Miscommunicatie en ik word van de kast naar de muur elke z gestuurd

    Komen afspraken niet na

    Ik heb op een functie gesolliciteerd waarin duidelijk werd aangegeven dat ik daar 32 uur zou werken. Gesprek met Young Capital was redelijk oke. Intercedent was meer over zichzelf aan het praten. Toen ik aan het woord was heb ik 5 minuten wat verteld en daarna was het gesprek van 20 minuten afgelopen.

    Ik werd de week erop gebeld door een andere intercedent die aangaf dat het bedrijf in kwestie erg enthousiast was over mijn sollicitatie. Ik mocht op gesprek komen. Ik heb daar een erg leuk gesprek gehad en daar werd vermeldt dat ik 32 uur zou gaan werken. Het liefst zou ik 40 uur werken, maar dat was niet mogelijk.

    Een week later weer gebeld door de intercedente en die gaf aan dat zij positief nieuws had. Ik mocht starten. Tijdens dit telefoongesprek een afspraak gemaakt m.b.t. salaris en ook bij haar aangegeven dat ik liever 40 uur zou willen werken. Zij heeft dit nagevraagd, maar het zou toch bij 32 uur blijven. Prima, akkoord, acceptabel.

    Uiteindelijk kreeg ik te horen wanneer ik mocht beginnen en wat mijn werktijden waren. Ik had een VOG ontvangen (zelf betaald) en een loonheffingsformulier digitaal ondertekend. Ook vroeg de intercedent mij het contract te ondertekenen wat zij had opgesteld. En toen gingen alle alarmbellen rinkelen en waren er "red flags all over the place".

    Het contract wat ik moest ondertekenen was een oproepcontract, met het aantal overeen gekomen uren: 0. Dus een 0-uren contract. Daarnaast was dit een contract zonder uitzendbeding zijn en zou loonuitsluiting van toepassing zijn.

    Ik heb daarom een whatsapp gestuurd naar de intercedent met de vraag wat mijn rechten zijn, want ik was niet blij met deze nieuwe informatie. En vanaf dat moment is het mij duidelijk geworden dat die intercedenten bij Young Capital daar niet zitten om jou, de werknemer, te helpen. Zij zitten daar om geld te verdienen en zullen zich in alle bochten wringen op jou als werknemer voor te liegen om maar zoveel mogelijk bonussen te krijgen. Ik zal uitleggen wat er gezegd is.

    1. Ik heb geen bericht terug gekregen die dag op Whatsapp. Wel kreeg ik de dag erna de smoes dat zij in andere gesprekken en trainingen zat. Dat kan allemaal, maar ik ga ervanuit dat je telefoon niet de hele dag uit staat. Plus kun je ook op de dag zelf deze informatie sturen en aangeven dat je er de dag erna op terugkomt

    2. In datzelfde bericht gaf zij aan dat zij "zo" informatie zou geven. Ik heb een halve dag gewacht en ik heb geen informatie gekregen. Ik heb haar geprobeerd te bellen, telefoon ging 2 keer over en ging toen over op voicemail. Weggedrukt dus. Ik heb haar vervolgens alsnog een whatsapp bericht gestuurd dat ik met dit contract niet akkoord ging. Vervolgens belt zij mij terug en zegt zij: "sorry, ik zit in de auto, dus ik kon niet opnemen". Maar je kan mij wel terugbellen? Iets wat meer handelingen kost dan opnemen?

    3. Aangegeven wat ik in het Whatsappbericht heb aangegeven. Zij geeft aan dat ik gefrustreerd klink en dat het raar is dat ik twijfels heb. Ze geeft namelijk aan dat het heel normaal is bij Fase A dat je een 0-uren contract krijgt. Wat onzin is, want bij voorgaande uitzendburea's heb ik tijdelijke contracten gekregen met een duidelijk aantal uren welke ik zou gaan werken. Dit aangegeven. Ging ze verder (op dat moment) niet op in.

    4. Ik gaf aan dat er bij de vacature niks in stond over een dergelijk contract en dat dit ook niet bij de gesprekken was benoemd. Er was altijd benoemd dat ik 32 uur zou werken. Dus ik heb aangegeven dat ik alleen akkoord zou gaan met een tijdelijk contract van 32 uur. Ze gaf aan dat het bedrijf waar ik zou gaan werken deze regels hanteerde en zij niet. Hoe kom je dan bij het verhaal dat dit bij Fase A normaal is? Schuld afschuiven als je geen argumenten meer hebt?

    5. Ze begon er weer over dat ik erg twijfelachtig klonk en dat ik vertrouwen moest hebben in haar en in het bedrijf waar ik voor zou gaan werken. En zij kon mij 100 procent garanderen dat ik 32 uur zou werken. Ik heb toen aangegeven dat ik aan een mondelinge overeenkomst niks meer heb als ik dit contract zou ondertekenen dat deze lijdend is en rechtsgeldig. Het mondelinge is niet rechtsgeldig. Nee dat klopt, maar ik moest haar vertrouwen. Dat moest.

    6. Ik zou de maandag erop beginnen en ik heb de donderdag ervoor contact gehad. Ik belde om 14.30. Aangegeven het niet eens te zijn met hetgeen van punt 5 en dat ik nog nooit voor hen heb gewerkt, dus ze moeten hun vertrouwen verdienen. Ze geeft aan dat ik een mail naar haar kan sturen, die zij naar de HR afdeling stuurt van die organisatie. Maaaaar die HR afdeling gaat dicht om 3 uur s'middags en is vrijdag niet aanwezig, dus dan hoor ik het maandag wel als ik start. Aangegeven dat ik niet ga starten als ik hier geen concrete informatie over heb. "Oh, uh nouja uh oke, uh nouja" lange stilte "nou dan bel ik hen wel op en dan ga ik het overleggen of het contract aangepast kan worden, maar ik beloof niks, etc etc"

    7. Ik werd even later teruggebeld door haar, waarin ze hoopvol klonk met de mededeling dat zij met HR gesproken had en tevens met de mensen met wie ik het sollicitatiegesprek heb gevoerd 1 week eerder. En zij vertelde dat zelfs zij zouden garanderen dat zij het ontzettend druk hebben en dat ik 32 uur, maar zelfs (LET OP) 40 uur kan werken. Huh maar er is toch al 2 keer bevestigd dat dit niet kan? Ja nee, nu wel, want ze hebben het opeens in een paar dagen tijd heel erg druk. En geloof mij. Die branche, ik benoem hem hier niet, zou niet binnen een paar dagen tijd OPEENS enorm druk zijn. In ieder geval, moest ik haar maar weer op haar blauwe ogen geloven, want ondanks deze mondelinge garantie zou het contract niet worden aangepast. Dus ik heb aangegeven dat ik dit contract NIET ga ondertekenen. Dus heeft zij aangegeven niet met mij verder te gaan. Akkoord!

    Ter info: Ik heb al deze telefoongesprekken opgenomen. Ik weet dat dit niet rechtsgeldig is, omdat ik het niet heb gemeld aan het begin van het gesprek. Echter heb ik persoonlijk bewijs dat zij daar niet zitten voor jou en mij, maar voor hunzelf.

    Nu heb ik dus wel 33 euro betaald voor een VOG. Zij hebben mijn digitale handtekening bij hun algemene voorwaarden (waar overigens geen contractinformatie in stond) en loonheffing. Ook hebben zij foto's van mijn bankpas en ID kaart. Tevens een foto van mijn gezicht naast mijn ID kaart. Ik heb hen een bericht gestuurd met het verzoek al deze informatie te verwijderen. Dit heb ik vandaag gedaan, dus ik verwacht niet dat dit al gebeurd is. Ik zal een update sturen hierover, wanneer ik duidelijkheid heb.

    ADVIES: PAS OP EN LEES JE CONTRACT GOED DOOR. DOE ONDERZOEK.

    Sterke punten
    Ze zijn erg goed in dingen verkopen. Net als mensen in die branche, doen zij er alles aan om jou over te halen. Dus ook liegen en net doen alsof dit het beste is wat jou kan overkomen. Ze zouden beter, net als Tell Sell producten op tv kunnen verkopen. Misschien verdienen ze dan zelfs meer. De intercedenten die al bij hun werken kunnen direct mee.

    Zwakke punten
    Ze kletsen uit hun nek. Houden zich niet aan de afspraken. Doen alsof de werknemer het IQ heeft van een glas houdbare perensap. Ze kletsen uit hun nek. Worden bozig en geïrriteerd als jij met goede argumenten komt. Had ik al verteld dat ze uit hun nek kletsen?

    Onprofessioneel, arrogant, niet aan beginnen!!

    Wat een slechte uitzendbureau. Te laat met uitbetalen en maar zeggen dat er de hele tijd storing is. Ik ken toevallig vrienden die ook voor YC werken en ze hebben precies hetzelfde. De recruiters zijn ook heel onbeleefd en arrogant. Ze weten dat ik jonger ben en maar hele tijd stem heffen aan de telefoon. Sorry maar ik ben binnenkort weg. Ik geef 1 ster, want minder is er niet.

    Sterke punten
    Epic was fijn om mee te werken en alleen in het begin reageren ze snel.

    Zwakke punten
    De recruiters en manier van communicatie.

    Onbeschoft uitzendbureau

    Ik had via YC twee maanden bij H&M gewerkt tijdens de feestdagen (voor de lockdown). Nu alles langzamerhand weer opengaat, had ik besloten om te solliciteren op een andere vacature. Ik word gebeld door de recruiter en die was klonk super ongeïntresseerd, dit vond ik best apart. Nou ok gaan we verder. Ze vraagt me om iets over mezelf te vertellen en dat doe ik dus ook. Hierop reageert ze met 'ja ik vroeg je om iets over jezelf te vertellen omdat ik zie telkens dezelfde opmerking over jou langskomen.' Uhm? Ik was erg verward want ik ben een super hardwerkend persoon en ik heb respect voor iedereen, ook had ik me als een gek ingezet tijdens de feestdagen super veel mijn best gedaan om een goede medewerkster te zijn. Dus ik vraag wat is de opmerking precies? Reageert ze met: 'Er staat hier dat de kandidaat niet geschikt is voor de vacature H&M', alsof ik daar niet al gewerkt heb.

    Sorry hoor ik vond dat zo onbeleefd! En ze had nog het lef om me te vragen waarom die notitie bestond! Ik had niet normaal hard gewerkt en zelfs dan werd ik gezien als een ongeschikte medewerker (vergeet niet dat op de vacature's waar ik voor had gesolliciteerd stond er dat er geen werkervaring nodig voor is)

    Ook wil ik graag doorgeven dat de recruiters zichzelf heel wat vinden omdat ZIJ de recruiters zijn, maar ik kan je zeggen ze zijn heel onbeleefd en onbeschoft.

    Ook hebben ze een voorkeur aan blanke mensen, iedere keer dat ik solliciteerde kreeg ik geen reactie terug en andere wel, terwijl er geen werkervaring nodig was.

    Solliciteer direct via het bedrijf waar je wilt werken, mensen YC is het niet waard

    Sterke punten
    -

    Zwakke punten
    -

    Slechte service

    Je contact persoon negeert je en levert geen goede service

    Sterke punten
    Geen


Bezoek YoungCapital

Schrijf je eigen review