Bij SUSA flexibel studentenwerk vind jij als student de perfecte bijbaan die je makkelijk kunt combineren met je studie en (sport)activiteiten. Bij SUSA geef je wekelijks door wanneer je wilt werken, superflexibel dus. Al meer dan 70 jaar is het onze missie om te zorgen dat studenten flexibel kunnen werken. Hierdoor kunnen zij werk en studie goed combineren. Met dat doel is SUSA (Stichting Utrechtse Studenten Arbeidsvoorziening) in 1947 opgericht door universiteit en studenten. Inmiddels is SUSA uitgegroeid tot een innovatief familiebedrijf en staat het nog altijd voor de belangen waarvoor het ooit is opgericht. Onze missie wordt vormgegeven in het door SUSA ontwikkelde Poolconcept�. Hiermee biedt SUSA studenten en opdrachtgevers een stabiele maar flexibele werkrelatie. SUSA is gespecialiseerd in het organiseren van studentenpools. De SUSA-studenten worden specifiek voor ��n bedrijf geworven en alleen daar ingezet. Middels het Poolconcept� ontzorgt SUSA, naast het rekruteren en verlonen van geschikte studenten, haar opdrachtgevers door ook de inzet en begeleiding van onze studentenpools te organiseren.


Baan te combineren met studie

Susa is namelijk het enigste uitzendbureau voor studenten waar studie en werk echt met elkaar gecombineerd kunnen worden. Bij het inplannen van de uren wordt rekening gehouden met het rooster van de studenten, de tentamens en eventuele stage periodes. Studenten kunnen ook zelf aangeven indien zij voor langere tijd niet beschikbaar zijn.


Salaris

Voordat een uitzendkracht van start gaat bij een opdrachtgever, wordt eerst de uitzendbevestiging overhandigd. Hierop staan alle voorwaarden, die betrekking hebben op de opdracht. Hierop staat ook aangegeven wat de beloning van de uitzendkracht zal zijn. Het salaris van de uitzendkrachten wordt wekelijks op de donderdag, in de aansluitende week, op het opgegeven bankrekeningnummer overgemaakt. Over het algemeen duurt het overmaken van het salaris ongeveer een werkdag. Indien het salaris op de vrijdag na 12.00u nog is ontvangen, kan men contact opnemen met Susa.


Inschrijven

Susa beschikt namelijk over een hoofdkantoor in Utrecht van waaruit het personeel in geheel Nederland wordt ingezet. Bij de inschrijving moet men het volgende overleggen: - een geldig identiteitsbewijs (paspoort of Identiteitskaart) - een geldige verblijfsvergunning (indien van toepassing) - burgerservicenummer (staat op je ID bewijs, of is op te vragen bij de Belastingdienst) - een collegekaart - bankpas - c.v. - rijbewijs (indien van toepassing).


Uitschrijven

Personen die zich hebben ingeschreven en die geen gebruik meer wensen te maken van de diensten van Susa kunnen zich telefonisch uitschrijven via het nummer 088-2357872 of via het e- mail adres [email protected].


Contact gegevens

SUSA studenten uitzendbureau Maliebaan 87 3581 CG Utrecht Postadres: Postbus 13153 3507 LD Utrecht Telefoon: 088-2357872 Openingstijden: ma t/m vrij 9:00-17:30 uur


Zorgverzekering

Susa heeft voor haar uitzendkrachten een collectieve zorgverzekering afgesloten bij Zilveren Kruis. Uitzendkrachten, die maar voor een korte periode bij Susa werken, kunnen gedurende de gehele contractperiode (met een maximum van 1 jaar) een verzekering afsluiten. Zorgtoeslag De zorgtoeslag is een onderdeel van de basiszorgverzekering. Uitzendkrachten kunnen hiervoor in aanmerking komen als zij aan de voorwaarden voldoen. In dit geval kunnen zij in aanmerking komen voor een maandelijkse tegemoetkoming om de kosten van de nominale premie te dekken. De hoogte van deze toeslag is afhankelijk van het inkomen en dat van de eventuele partner. Wie een laag inkomen heeft, krijgt meer toeslag dan iemand met een hoger inkomen.


Susa Reviews

    Slecht, slecht en slecht.

    Zijn tijdens het sollicitatiegesprek totaal niet geïnteresseerd, lezen een script en letten niet op wat je zegt. Vervolgens wordt er verweten dat je niet voldoende gemotiveerd bent terwijl je in het gesprek duidelijk hebt aangegeven wat je motivatie is, maar mevrouw zat weer eens niet op te letten en heeft het dus niet meegekregen. Willen gewoon over de rug van studenten verdienen, tip solliciteer zelf bij het bedrijf van de vacature dan bij Susa. 1. Het is veel handiger, want je komt er meteen achter of het bedrijf het wel in je ziet zitten, bij Susa moet je eerst 2x op gesprek komen en dan alsnog naar het bedrijf gaan voor een 3e gesprek dit kost veel te veel tijd. 2. Susa verdient niet over jou rug heen, maar je verdient door direct bij het bedrijf te solliciteren gewoon je eigen centjes en hoeft je niet voor een slecht uitzendbureau als Susa te verantwoorden.

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Alles

    Slechtste Uitzendbureau Van Nederland

    SUSA doet zich voor als onderscheidend van de andere uitzendbureaus, maar ze zijn in feite gewoon een 'cash cow'.

    Ze doen alsof ze belang hebben voor hun werknemers, maar het gaat er gewoon om dat de stoeltjes gevuld worden, zodat zij een lekker percentage krijgen over de lonen die werknemers verdienen.

    Sollicitatieprocedures slaan nergens op en je wordt continu misleid. Ze weten het mooi te brengen allemaal, maar in de realiteit klopt er vaak niks van.

    NIET WERKEN VIA SUSA!!

    Sterke punten
    Geen sterke punten. Uitzendbureaus bestaan al een hele tijd en SUSA biedt niks onderscheidends aan.

    Zwakke punten
    Bizar slecht uitzendbureau.

    Veel te amateuristisch. Lijkt wel een bij elkaar geraapt zooitje.

    Serieus??!!

    Kwalitatief Uitermate Teleurstellende organisatie
    Ik heb al eens eerder voor SUSA gewerkt. Vorig jaar heb ik voor 4 maanden gewerkt maar heb in overleg met een van de collega's bij SUSA besloten om voortijdig te stoppen omdat mijn universitaire studie toch meer tijd ging kosten dan verwacht. Nu, ruim een 3/4e jaar nadat ik ontslag heb genomen, ben ik wel weer toe aan een nieuwe baan (met wat minder uren).
    Maar iedere keer dat ik solliciteer word ik genegeerd tot ik zelf bel. Dan is de vacature of al vergeven of moeten ze nog wachten op 'extra informatie'.
    Nu werd ik eindelijk een keer terug gebeld op een sollicitatie, word ik afgewezen omdat ik toen ontslag heb genomen....
    Wat had ik dan moeten doen? M'n studie verzuimen?
    Er is me luid en duidelijk verteld dat omdat ik dus me 'niet aan de afspraak' heb gehouden ik niet aangenomen kan worden op de positie die ik wil. Terwijl dat ook op hun advies was. Bovendien stond op de site dat er 10 uur in de week gewerkt zou moeten worden thuis, maar dan word me aan de telefoon verteld dat de 'trainingsperiode' 24 uur per week is en op locatie. Uhm, als ik dat wist van tevoren had ik niet gesolliciteerd. Ze zijn dus ook heel onduidelijk in hun vacatures. 'What you see is NOT what you get'.

    Kortom, ze hebben een slechte communicatie met de studenten, passen hun website slecht aan EN als je 1x voor ze heb gewerkt en het niet beviel en je gestopt ben, kan je fluiten naar een 2e baan via SUSA. Zeer jammer want hun manier van inplannen stond me wel aan.

    Sterke punten
    De manier van inplannen.

    Zwakke punten
    Eigenlijk alles anders aan ze.
    Begin er niet aan!

    Zeer slecht

    Ten eerste moet je veel te veel moeite doen om te solliciteren. 2 x een telefonisch gesprek en een Skype gesprek om daarna nog met het bedrijf waarvoor je solliciteerde een gesprek te hebben is belachelijk veel moeite. Dit kan efficiënter.

    Ten tweede zijn de telefonische gesprekken een lachertje, de recruiter luistert niet naar je antwoorden en leest gewoon standaard vragen achter elkaar op. Hierdoor moet je vaak dingen herhalen.

    Ten derde is de manier waarop ze doorgeven of je het geworden bent of niet verschrikkelijk. Ze verplaatsten het moment van bekendmaking bij mij. Dan word je gebeld en zit je vol zenuwen en dan zeggen ze we willen nog andere sollicitanten afwachten. (Dan weet je het eigenlijk al wel) Ze beloven je over 2 dagen terug te bellen maar doen dit dan niet. Wanneer je zelf dan belt weten ze eerst niet waar je het over hebt, dan gaan ze overleggen met collega’s, dan word er verteld dat je niet geschikt bent (terwijl je een opleiding in die richting doet en al 3 jaar ervaring hebt) en dan zeggen ze doodleuk, kijk verder op onze site en solliciteer op andere vacatures. Ik kreeg niet eens excuses voor het niet terug bellen.

    Sterke punten
    Ze nemen telefoon snel op

    Zwakke punten
    Al het andere

    Vaag bureau

    Ik stond nog niet bij Susa ingeschreven en werd last minute gebeld of ik met spoed kon helpen bij een klus. Ik stemde daarmee akkoord, want ik wilde dolgraag helpen.Ik vertrok daarom overhaast van huis want als er iets is waar ik een spuughekel aan heb, is het laat komen. Kom ik op de locatie aan, blijkt dat de intercedente mij een verkeerd adres had gemaild (huisnummer klopte niet) waardoor ik via 9292 bij een verkeerde bushalte moest uitstappen. Ik was echt super kwaad, hoe moeilijk is het nou om even het adres te controleren voordat je het mailt?! Vervolgens moest ik dik een kwartier teruglopen naar de daadwerkelijke locatie. Ik was echt helemaal kapot en zwaar geïrriteerd! Komt de contactpersoon van Susa op de locatie boos naar mij toe zo van "je bent veel te laat, je had het ook kunnen weigeren" Ik dacht echt, wat is dit nou voor een mentaliteit? Zij was immers degene die mij veel te laat belde en ook nog eens het verkeerde adres mailde. En bovendien hoor je een sollicitant eerst te screenen en na goedkeuring in te schrijven voordat je hem/haar inzet. Ik heb echt nog nooit zoiets vaags meegemaakt! En ook het insturen van je gegevens (kopie paspoort, contract) verloopt met veel gezeik. Ik zit nog steeds op mijn uitbetaling te wachten omdat ze mijn handtekening niet goed vinden. Het leek volgens hun op paint terwijl ik helemaal geen paint gebruikte maar een fineliner. Ik ben Susa echt zat!

    Sterke punten
    Je wordt heel snel aangenomen

    Zwakke punten
    Ze maken er echt een zootje van
    Niet professioneel

    Zeer slechte ervaring!

    Eenmaal gesolliciteerd op de vacature kreeg ik een telefoontje van SUSA, gesprek gehad van 20 min waarbij ik duidelijk aangeef dat ik niv 3 heb afgerond wat ook heel duidelijk op
    Mn cv te zien is! Telefonish zeer posetief gesprek gehad en werd uitgenodigd. Ja dan bereid je je heel goed voor sta ik bij de bushalte word ik nog eens afgebeld waarom? Nou omdat ze niv 4 medewerkers zoeken. Kom je daar nou echt de laatste half uur mee? En dan neem je ook niet eens de moeite om je klant toch uit te nodigen voor een kennismakingsgesprek voor in de toekomst. Zeer onbeschoft! Ik heb me per direct uitgeschreven bij susa als zij al hun 1e afspraak niet kunnen na komen dan wil ik het niet weten

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Alles!

    - laatste moment afzeggen
    - niet nauwkeurig
    Ze kijken niet goed naar jouw cv en naar de eisen van de werkgever!

    Amateuristisch selectiegesprek aan de telefoon

    Gesolliciteerd op een simpele baan als medewerker klantenservice. Voldeed aan alle eisen, volg zelfs een hbo opleiding. Niet aangenomen omdat ze beweerde dat ze minimaal mensen zochten die 16 uur beschikbaar waren (dat was ik) en daarnaast druk met studie waren meer dan 8 uur. Het leek erop dat dit op een macht beluste dame was die erop kickt om mensen eerst lekker te maken met de baan en opeens op pietlullige wijze af te wijzen. Heel jammer, je verwacht een professionele houding van de telefoniste en dat ze je juist willen helpen.

    Sterke punten
    telefoon wordt snel opgenomen.

    Zwakke punten
    te veel om op te noemen...

    Uitzendbureau valse hoop

    1 keer en nooit meer, wat een barslechte omgang met sollicitanten.

    Na gereageerd te hebben op een vacature was de recruiter die ik aan de telefoon had vrij positief en vroeg ze vrij snel of ik op gesprek wilde komen. Er werd geconstateerd dat ik aan de eisen voldeed. Een paar dagen later moest het gesprek opeens met een week verplaatst worden 'omdat het druk was'.

    Enfin, gesprek werd gevoerd en mevrouw zat de helft van de tijd krampachtig te glimlachen, maar praatte in de tussentijd wel alsof ze daadwerkelijk plannen had om me aan te nemen.

    Een paar uur erna volgde het telefoontje met 'sorry, je bent niet wat we zoeken'. Dit soort zaken gebeuren natuurlijk wel vaker, maar de hele reden waarom ik deze review schrijf is het feit dat ik voor de baan ben afgewezen om een reden die niet in de eisen vermeld stond. Namelijk 'Ik vond je houding niet zo goed, wij willen iemand die vlotter is en zichzelf meer verkoopt.' Het ging om een functie die vrij zelfstandig en zonder klantcontact was, dus ik beschouw dit als een drogreden.

    SUSA geeft extraversie en een vlotte babbel voorrang aan kwaliteiten, kennis, ervaring en bereidheid om hard te werken. Dit is een kwalijke zaak en daarom zal dit de laatste keer zijn dat ik bij deze leveranciers van valse hoop solliciteer. Klasse hoor, iemand 2 weken aan het lijntje te houden om je vervolgens met dezelfde oh zo vlotte nepgrimas de deur te wijzen.

    Sterke punten
    Dat ze nog wel de moeite deden om me een kopje koffie aan te bieden

    Zwakke punten
    - Afspraken last minute verplaatsen
    - Stellen zaken die niet in de functie-eisen staan boven de eisen
    - Laten een afwijzing niet meteen weten
    - Onprofessionele, kwetsende manier van afwijzen. Op de man spelen, persoonlijkheid afbranden

Bezoek Susa

Schrijf een review