Luba Uitzendbureau: wij zijn MKB!
Luba, bekroond uitzendbureau voor het MKB. Dichtbij, deskundig en digitaal. Banen in logistiek, administratie, productie en techniek. Luba maakt het mogelijk.
Heel veel fouten bij het uitbetalen van gewerkte uren, controleer daarom je loonstroken want ze kloppen niet altijd. Ik heb een Luba medewerkster gehad die een affaire had met een leidinggevende van het bedrijf waar ik aan was uitgeleend. Hij is ontslagen en zij is overgeplaatst naar de Luba vestiging in Rotterdam. Ze naaide niet alleen hem, maar ook de uitzendkrachten die voor hem werkte. Van heel veel uitzendkrachten die voor deze twee werkten, klopten de uren niet. Bleek later dat ze te weinig waren betaald omdat zij niet alle uren noteerde. Ze had ook nog de arrogantie om te zeggen "je hoeft niet bij te houden hoeveel uren je hebt gewerkt", zodat Luba ons minder kon uitbetalen.
Als je ziek bent leer je hun ware aard kennen. Voor hun ben je niets meer dan een paar handjes die ze kunnen inzetten om geld voor ze te verdienen. Word je gediscrimineerd? Wordt je oneerlijk of slecht behandelt? Moet je lichamelijk zwaar werk doen? Het boeit ze niet. Je bent in hun ogen vervangbaar. Ik raad dit uitzendbureau niet aan!
Sterke punten Kan niets bedenken.
Zwakke punten Ze zijn onbetrouwbaar, onprofessioneel en onvriendelijk.
Ik werd een salaris van 3100 belooft maar toen ik het contract kreeg was het bijna 100 euro minder. Ik kwam net uit het buitenland en ik had weinig geld, dus ik heb het gedaan maar het is een slechte zaak! Die vrouw die mij begeleide was onbeschoft en niet behulpzaam. Voor mij geen Luba meer!
Sterke punten Geen
Zwakke punten Alleen geind op geld, onvriendelijk en onbehulpzaam.
LUBA (LUgdunum BAtavorum) is een uitzendorganisatie opgericht vanuit Leiden. Leiden in last zullen we maar zeggen. Deze kleinere organisatie is duidelijk alleen op het eigen geld gericht en niet op het welzijn van de tijdelijke werkers. Men moet zich toch wel schamen vind ik. Tewerkgestelden zijn vaak Polen die hard werken voor weinig geld en hun rechten niet kennen. Een pervers verdienmodel natuurlijk! De intercedenten denken alleen aan hun eigen belang, jammer is dat.
Sterke punten uitzendkrachten slecht behandelen en geen rekening met persoonlijke omstandigheden houden. Luba = keizer en uitzendkracht = een soort slaaf
Zwakke punten Onvriendelijke bejegening, bijvoorbeeld bij ziekmelden.
Voor een sollicitatierond waren er 2 kandidaten. Ik was de nummer 2. Heb tijdens het proces er op aangedrongen, dat er geen sprake zou zijn van leeftijdsdiscriminatie. Speciaal de maandagochtend vrijgenomen voor het gesprek. Maar de klik met kandidaat no.1 was zo goed, de no. 2 hoeft niet eens meer te komen. Ik wens de no. 2 veel succes, als ik zo de verhalen hier lees staat hem veel negatiefs te wachten.
Sterke punten niet, bemiddeling bij uitzending moet eigenlijk een halve ster zijn. bovenstaande is nauwgezet verslag van wat er is gebeurd.
Zwakke punten groot verschil tussen het beleid van haarlem, versus deventer, in deventer zijn de uitzendburo's een stuk eerlijker, worden ook geen uren van je gestolen!!
Werkte daar paar maanden.
Elke dag overwerken wat zeer overbelastend was aan mijn lichaam.
Heb daardoor blessure opgelopen.
Waarvan ze weigeren mijn uitkering voor te betalen.
Heel onprofessioneel aan de telefoon.
Wordt ook aardig wat uren gestolen einde van de maand.
oplichters die alles verkeerd berekenen zodat je minder betaald word
stelen je uren en je dagen geen communicatie of tot je contract wordt getekend
aangevallen door personeel en onterecht ontslagen zonder enig gesprek afgesloten kortom dit is een uitzendbureau die iedereen naait ook haar eigen personeel niets boeits ze alleen de klus en daarna kan je naar je moer lopen supeeeerrrrrr slecht werk aub niet hier je word zeker genaaiiddd ps luba ik krijg nog 500eu van jullie ingehouden uren en nu alle documentemn laten verdwijnen en tabelaanpassingen zodat je niet of weinig word betaald tfoe luba
Sterke punten geen ......het zijn zware oplichters
geen contact vanaf je heb getekend ze willen alleen maar nemen niets geven verkeerd loon berekenen fraudei n geschriften plegen aanpassen van betaaltabbelen en meer wegblijven bij de oplichters
Zwakke punten heel bedrijf is zwak of eigenlijk bezig met oplichten,minder betalen ,uren verdraaien ,geen contact na tekenen contract ,betaaltabbellen aanpassen mensen voor de gek houden dat is LUBA WEGBLIJVEN HIER MAAk niet uit welke locatie
Me partner zocht een fulltime job en wilde de horeca uit dus Luba beloofde veel dus waren enthouisiast.
Toen uiteindelijk de contracten getekend moesten worden kwam de aap uit de mouw het was een nul uren contract dit is nimmer en nooit mede gedeeld in de reeds eerdere gesprekken bij Luba.Een ieder weet als er geen werk genoeg is een uitzendkracht naar huis gestuurd wordt en geen werk is geen geld ! Iets wat in Corona tijden zomaar kan gebeuren. Er werd zelfs door een collega van andere locatie gebeld moest het allemal niet zo zwart wit zien ..... we werken al jaren met deze werkgever en er is altijd werk zegt men doodleuk. UIteindelijk zelf de werkgever gebeld en netjes gemeldt dat het allemaal niet doorging die wist van niks einde vrijdagmiddag en maandag zou de eerste werkdag zijn; die was nogal verrast en was denk ik net zoals wij verbaads over de communicatie en acteren van dit uitendbureau. In de beginfase zijn ze niet bij te houden ; daarna zakt het niveau al heel snel naar beneden over de kennis en uitspraken maar niet te beginnen . Tip: benader een werkgever rechtstreeks scheelt je een hoop tijd en irritaties.
Als ze je nog "binnen moeten hale\" reageren ze snel en zijn ze makkelijk bereikbaar. Maar als je werkzaam bent via Luba dan duurt het vrij lang voordat je een reactie krijgt (mail verzonden op vrijdag, inmiddels woensdag en nog geen reactie gehad). Je krijgt geen reiskosten vergoed als je naar kantoor reist met auto EN met openbaar vervoer. Dat terwijl er tegenwoordig veel bespaard wordt op de reiskosten vanwege thuiswerken. Dit wordt ook niet verteld voordat je je contract tekent maar als je al 2 maanden aan het werk bent. In de CAO staat dat de werkgever de reiskosten moet vergoeden.
Sterke punten Proactief zijn als ze je nog moeten 'binnen halen'.
Zwakke punten Regels hanteren die niet zijn besproken in het contract of in de uitzendopdracht. \\r\\nTraag in communicatie, als
Ik heb een contract voor 37.5u per week. dit staat vast in de overeenkomst. Het bedrijf houdt zich iet aan deze afspraak en stuurt me iedere keer eerder naar huis. Ik meldt dit bij Luba, waarop ik eerst de reactie krijg"wat een raaar bedrijf, waarna ik mededeling krijg dat het in maart pas drukker wordt". Ik meen toch werkzaam te zijn in de maand januari '19 en niet in maart of verder. Luba Katwijk verdraait dit door steeds te wijzen naar de periode na januari en gaat het feitelijke niet in wat vaststaat in de overeenkomst. Of te wel zeer gemakkelijk en gemakzuchtig hierover heen stappen. Luba Katwijk ontwijkt zijn verantwoordelijkheid inzake uitzenden, stapt over problemen heen. en heeft de klant op de eerste plaats dat is in deze wel duidelijk. De klant is voor luba belangrijker dan de uitzendkracht. Kortom een bedrijf wat graag niet ingaat op problemen en de uitzendkracht wil bewieroken met andere feiten, die niet duidelijk op tafel liggen.
Sterke punten Niet luisteren en wegwuiven van kritiek.
Zwakke punten komen niet de afspraken na die gemaakt zijn. komen hun uitzendcontract iet na.
Geen goede ervaringen met Luba
Heel veel fouten bij het uitbetalen van gewerkte uren, controleer daarom je loonstroken want ze kloppen niet altijd. Ik heb een Luba medewerkster gehad die een affaire had met een leidinggevende van het bedrijf waar ik aan was uitgeleend. Hij is ontslagen en zij is overgeplaatst naar de Luba vestiging in Rotterdam. Ze naaide niet alleen hem, maar ook de uitzendkrachten die voor hem werkte. Van heel veel uitzendkrachten die voor deze twee werkten, klopten de uren niet. Bleek later dat ze te weinig waren betaald omdat zij niet alle uren noteerde. Ze had ook nog de arrogantie om te zeggen "je hoeft niet bij te houden hoeveel uren je hebt gewerkt", zodat Luba ons minder kon uitbetalen.
Als je ziek bent leer je hun ware aard kennen. Voor hun ben je niets meer dan een paar handjes die ze kunnen inzetten om geld voor ze te verdienen. Word je gediscrimineerd? Wordt je oneerlijk of slecht behandelt? Moet je lichamelijk zwaar werk doen? Het boeit ze niet. Je bent in hun ogen vervangbaar. Ik raad dit uitzendbureau niet aan!
Sterke punten
Kan niets bedenken.
Zwakke punten
Ze zijn onbetrouwbaar, onprofessioneel en onvriendelijk.
Slechte uitzendbureau
Ik werd een salaris van 3100 belooft maar toen ik het contract kreeg was het bijna 100 euro minder. Ik kwam net uit het buitenland en ik had weinig geld, dus ik heb het gedaan maar het is een slechte zaak! Die vrouw die mij begeleide was onbeschoft en niet behulpzaam. Voor mij geen Luba meer!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alleen geind op geld, onvriendelijk en onbehulpzaam.
Luba of Leiden in last?!
LUBA (LUgdunum BAtavorum) is een uitzendorganisatie opgericht vanuit Leiden. Leiden in last zullen we maar zeggen. Deze kleinere organisatie is duidelijk alleen op het eigen geld gericht en niet op het welzijn van de tijdelijke werkers. Men moet zich toch wel schamen vind ik. Tewerkgestelden zijn vaak Polen die hard werken voor weinig geld en hun rechten niet kennen. Een pervers verdienmodel natuurlijk! De intercedenten denken alleen aan hun eigen belang, jammer is dat.
Sterke punten
uitzendkrachten slecht behandelen en geen rekening met persoonlijke omstandigheden houden. Luba = keizer en uitzendkracht = een soort slaaf
Zwakke punten
Onvriendelijke bejegening, bijvoorbeeld bij ziekmelden.
mosterd na maaltijd, veel neg.
Voor een sollicitatierond waren er 2 kandidaten. Ik was de nummer 2. Heb tijdens het proces er op aangedrongen, dat er geen sprake zou zijn van leeftijdsdiscriminatie. Speciaal de maandagochtend vrijgenomen voor het gesprek. Maar de klik met kandidaat no.1 was zo goed, de no. 2 hoeft niet eens meer te komen. Ik wens de no. 2 veel succes, als ik zo de verhalen hier lees staat hem veel negatiefs te wachten.
Sterke punten
niet, bemiddeling bij uitzending moet eigenlijk een halve ster zijn. bovenstaande is nauwgezet verslag van wat er is gebeurd.
Zwakke punten
groot verschil tussen het beleid van haarlem, versus deventer, in deventer zijn de uitzendburo's een stuk eerlijker, worden ook geen uren van je gestolen!!
Slechtste uitzendbureau
Werkte daar paar maanden.
Elke dag overwerken wat zeer overbelastend was aan mijn lichaam.
Heb daardoor blessure opgelopen.
Waarvan ze weigeren mijn uitkering voor te betalen.
Heel onprofessioneel aan de telefoon.
Wordt ook aardig wat uren gestolen einde van de maand.
Sterke punten
Dat ik er niet meer voor werk
Zwakke punten
Alles
oplichters luba uitzendburea
oplichters die alles verkeerd berekenen zodat je minder betaald word
stelen je uren en je dagen geen communicatie of tot je contract wordt getekend
aangevallen door personeel en onterecht ontslagen zonder enig gesprek afgesloten kortom dit is een uitzendbureau die iedereen naait ook haar eigen personeel niets boeits ze alleen de klus en daarna kan je naar je moer lopen supeeeerrrrrr slecht werk aub niet hier je word zeker genaaiiddd ps luba ik krijg nog 500eu van jullie ingehouden uren en nu alle documentemn laten verdwijnen en tabelaanpassingen zodat je niet of weinig word betaald tfoe luba
Sterke punten
geen ......het zijn zware oplichters
geen contact vanaf je heb getekend ze willen alleen maar nemen niets geven verkeerd loon berekenen fraudei n geschriften plegen aanpassen van betaaltabbelen en meer wegblijven bij de oplichters
Zwakke punten
heel bedrijf is zwak of eigenlijk bezig met oplichten,minder betalen ,uren verdraaien ,geen contact na tekenen contract ,betaaltabbellen aanpassen mensen voor de gek houden dat is LUBA WEGBLIJVEN HIER MAAk niet uit welke locatie
nalatig en niet correct met het verstrekken van info
Me partner zocht een fulltime job en wilde de horeca uit dus Luba beloofde veel dus waren enthouisiast.
Toen uiteindelijk de contracten getekend moesten worden kwam de aap uit de mouw het was een nul uren contract dit is nimmer en nooit mede gedeeld in de reeds eerdere gesprekken bij Luba.Een ieder weet als er geen werk genoeg is een uitzendkracht naar huis gestuurd wordt en geen werk is geen geld ! Iets wat in Corona tijden zomaar kan gebeuren. Er werd zelfs door een collega van andere locatie gebeld moest het allemal niet zo zwart wit zien ..... we werken al jaren met deze werkgever en er is altijd werk zegt men doodleuk. UIteindelijk zelf de werkgever gebeld en netjes gemeldt dat het allemaal niet doorging die wist van niks einde vrijdagmiddag en maandag zou de eerste werkdag zijn; die was nogal verrast en was denk ik net zoals wij verbaads over de communicatie en acteren van dit uitendbureau. In de beginfase zijn ze niet bij te houden ; daarna zakt het niveau al heel snel naar beneden over de kennis en uitspraken maar niet te beginnen . Tip: benader een werkgever rechtstreeks scheelt je een hoop tijd en irritaties.
Sterke punten
niet bekend
Zwakke punten
communicate en transparantie
Slechte zaak
Als ze je nog "binnen moeten hale\" reageren ze snel en zijn ze makkelijk bereikbaar. Maar als je werkzaam bent via Luba dan duurt het vrij lang voordat je een reactie krijgt (mail verzonden op vrijdag, inmiddels woensdag en nog geen reactie gehad). Je krijgt geen reiskosten vergoed als je naar kantoor reist met auto EN met openbaar vervoer. Dat terwijl er tegenwoordig veel bespaard wordt op de reiskosten vanwege thuiswerken. Dit wordt ook niet verteld voordat je je contract tekent maar als je al 2 maanden aan het werk bent. In de CAO staat dat de werkgever de reiskosten moet vergoeden.
Sterke punten
Proactief zijn als ze je nog moeten 'binnen halen'.
Zwakke punten
Regels hanteren die niet zijn besproken in het contract of in de uitzendopdracht. \\r\\nTraag in communicatie, als
Luba ontwijkt contracturen
Ik heb een contract voor 37.5u per week. dit staat vast in de overeenkomst. Het bedrijf houdt zich iet aan deze afspraak en stuurt me iedere keer eerder naar huis. Ik meldt dit bij Luba, waarop ik eerst de reactie krijg"wat een raaar bedrijf, waarna ik mededeling krijg dat het in maart pas drukker wordt". Ik meen toch werkzaam te zijn in de maand januari '19 en niet in maart of verder. Luba Katwijk verdraait dit door steeds te wijzen naar de periode na januari en gaat het feitelijke niet in wat vaststaat in de overeenkomst. Of te wel zeer gemakkelijk en gemakzuchtig hierover heen stappen. Luba Katwijk ontwijkt zijn verantwoordelijkheid inzake uitzenden, stapt over problemen heen. en heeft de klant op de eerste plaats dat is in deze wel duidelijk. De klant is voor luba belangrijker dan de uitzendkracht. Kortom een bedrijf wat graag niet ingaat op problemen en de uitzendkracht wil bewieroken met andere feiten, die niet duidelijk op tafel liggen.
Sterke punten
Niet luisteren en wegwuiven van kritiek.
Zwakke punten
komen niet de afspraken na die gemaakt zijn. komen hun uitzendcontract iet na.
oplichters en heel onbeschoft
Ze zijn echte oplichters en heel onbeschoft,
liegen zelfs voor onbelangrijke dingen, lijkt er op ze hebben moeite met eerlijkheid.
Sterke punten
ze kunnen heel goed liegen
Zwakke punten
oneerlijk en onbeschoft